Silniki Opel ECOTEC są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 1.0 ECOTEC 58KM Z10XE to I generacja jednostek z rodziny „0″, która weszła do produkcji w 1996 roku i zasilała modele segmentu A oraz B. Konstrukcja silnika wykonana z żeliwa z aluminiową głowicą wyposażona we wtrysk wielopunktowy oraz rozrząd oparty na łańcuchu.W opinii użytkowników silnik uchodzi za bardzo trwały oraz mało awaryjny.
Opinia:
Zakupiłem sobie takową corsę na dojazdy do roboty. Rocznik 2001 silnik 1,0 w dodatku zagazowany. Powiem uczciwie - na mój styl jazdy to idealny silnik. Zbiera się fajnie z dołu, na trasie pozwala bez stresu jechać te 120 km/h. Krytyczne opinie o kulturze pracy można
mlekiem zalać i psu dać. Zużycie paliwa - w tym przypadku LPG - symboliczne. I tu następuje koniec zalet.
To teraz wady. Silnik chla olej. Nie spala, nie zużywa w akceptowalnych ilościach tylko chla. Powodem jest jego konstrukcja - środkowy cylinder z racji obciążeń termicznych deformuje się. W tym momencie pierścienie nie trzymają i silnik pompuje olej. Co dalej? Spalony olej jako nagar odkłada się na zaworach wydechowych, a w momencie gdy jest go dostatecznie dużo zawór przestaje się zamykać. jego wypalenie / wykruszenie / urwanie jest tylko kwestią czasu. Niestety coś takiego spotkało również moją corsę. A szkoda, bo gdyby nie to, to śmiało mógłbym powiedzieć, że to najfajniejsze, najbardziej ekonomiczne auto jakim jeździłem. I teraz kolejna rzecz, która jest wadą: rozrząd na łańcuchu. Teoretycznie powinien być trwały i niezniszczalny, problem w tym, że niektóre rowery mają grubsze łańcuchy niż ten w tym silniku. Wytrzymują krótko.
Naprawa tego silnika po takiej awarii to wielka niewiadoma. Kompleksowa regeneracja głowicy tania nie jest. Dodatkowo nowy rozrząd. Dodatkowo nowe pierścienie i być może panewki bez gwarancji, że ten set długo pochodzi. Loteria.
Gdyby ten silnik był dopracowany, to śmiało poleciłbym go.
3.0/10
10.0/10
8.0/10
Zalety:
- fajny dźwięk
- dobra dynamika
- niskie zużycie paliwa
- kultura pracy jaką lubię
Wady:
- wysokie zużycie oleju
- nietrwały rozrząd
- wycieki i awarie czujnika ciśnienia oleju
Silnik:
Z10XEP
Rocznik:
2001
Przebieg:
300000
Spalanie:
5.5 l/100km
Odradzam
21.06.2023Opel Corsa C
(8.7)
Opinia:
Dynamiką nie powala, ale da się jechać w trasie 120 km/h na ekspresówce i nie jest ani bardzo głośno, ani nie trzęsie jak niektórzy piszą. Przesiadłem się z wyższej klasy (Audi A6 C5) i nie ma dramatu. Trzeba pilnować poziomu oleju, ja sobie przyjąłem zasadę,
że sprawdzam po każdym tankowaniu za 200 zł (cena paliwa 2023 - 6,6 zł/1 litr, czyli około 30 litrów) - przejechane między 500, a 600 km w zależności od trybu jazdy. Dolewam zwykle około 100-150 ml oleju. Samochód ma przebieg 195 000 km. Chyba przesadzone są informacje o wielkim zużyciu oleju, spotkałem się z informacjami o 1 litrze na 1000 km. Nie ma dramatu, ale jednak trochę bierze.
10.0/10
10.0/10
6.0/10
Zalety:
Mało pali, tani w eksploatacji
Wady:
Lubi olej (100-150 ml na 500 km), trzeba pilnować
Silnik:
58
Rocznik:
2001
Przebieg:
195000
Spalanie:
5.2 l/100km
Polecam
26.08.2019Opel Corsa C
(8.7)
Opinia:
Polecam. Fakt ze slaby silnik - za to bardzo trwaly.
Przy 185.000 km wymienialem lancuszek. Regularnie olej zmieniany. Jazdy po miescie i wielo godzinowe jazdy na autostradzie.
10.0/10
10.0/10
6.0/10
Silnik:
58 KM
Rocznik / Przebieg:
2001 - 278.000 km
Spalanie:
5.5 l/100km
Polecam
07.11.2017Maiusz
(8.7)
Opinia:
Silnik bardzo trwały jak się coś psuje to drobnostki które kosztują grosze,dynamika to tylko marzenie ale auto jest do jazdy miasta.Niskie spalanie niska awaryjność i niskie koszty użytkowania.Jak ktoś szuka auta do miasta i na dojazdy do pracy to ideała. A jak na dalsze trasy
to niech zapomni, trzy cylinderki to taki mały traktorek .