Silniki Opel ECOTEC są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 1.4 16V ECOTEC o mocy 90KM stosowany w latach 1994-2001. Konstrukcja silnika bardzo prosta, co przekłada się na jej trwałość i małą awaryjność. Kierowcy chwalą sobie silnik za niski poziom spalania, dostępność części i bezawaryjność. Auta z tym silnikiem bardziej sprawdzają się do użytkowania w mieście i na krótszych odcinka ,natomiast na trasie wykazują się słabą dynamiką i niska kulturą pracy.
Jednostka ta bardzo lubi wysokie obroty wtedy wtedy możemy osiągnąć w miarę przyzwoitą kulturę pracy i poziom spalania w przedziale 7-8L.Dodatkowym atutem jest dobra współpraca silnika z instalacją LPG.Reasumując jednostka 1.4 16V ECOTEC jest konstrukcja bardzo udaną i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu osiągniemy wynik 400-500tys bez poważniejszych napraw.
Opinia:
Użytkuję ten silnik w Astra G Kombi rocznik 1999. Aktualny oryginalny przebieg 582 000 km. Samochód z polskiego salonu, kupiłem od I właściciela w 2008 r. LPG założony przy przebiegu 140 tys. Także Astra przejechała na gazie 440 tys. i cały czas jeździ. Dolewam 1
L oleju na 20 tys. km. Poważniejsze naprawy: uszczelka pod głowicą i sprzęgło.
10.0/10
10.0/10
6.0/10
Zalety:
Mechanicy twierdzą że bardzo prosty w naprawie.
Wady:
U mnie brak.
Silnik:
90KM, X14XE
Rocznik:
1999
Przebieg:
582 000
Spalanie:
7.5 l/100km
Polecam
17.11.2020Astra F
(6.0)
Opinia:
silnik x14xe ma pasek rozrządu a nie łańcuch Jestem właścicielem Astry od nowości tj od 1998 roku. Przy przebiegu 452 000 km odmówił posłuszeństwa Olej Mobil 1 0W/40.Na LPG jeździłem od 2002 roku. .
6.0/10
6.0/10
6.0/10
Zalety:
bezawaryjny,np ani razu nie wymieniałem sprzęgła.
Wady:
nie widzę
Silnik:
1.4 16V 90 KM
Rocznik:
1998
Przebieg:
451000
Spalanie:
8.0 l/100km
Polecam
25.10.2017Darek
(8.0)
Opinia:
Po za drobnymi i mało kosztownymi awariami zero problemów,duży minus za pobór oleju pije jak facet na kacu.Po za tym silnik niezniszczalny i w miarę mało palący na trasie można spokojnie zejść do 5.5 L .Na wagę auta moc przyzwoita nie brak przy wyprzedzaniu i
przy ruszaniu ze świateł idzie ładnie,silnik cichy i ładnie chodzi.Awaryjność najwięcej daje popalić przy elektryce,cewki i przepustnica.Koszty niewielkie przy naprawie i każdy mechanik z tym zrobi .