Silniki Opel SOHC / TWIN-TEC / CIH są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 1.6i 8V SOHC o mocy 75KM najczęściej spotykany w Astrze F. Konstrukcja silnika bardzo prosta, nie skomplikowana co przekłada się na łatwość w jej ewentualnych naprawach. Niestety jednostka ta nie jest wolna od usterek takich jak awarie cewek, awarie przepustnicy, sondy lambda oraz drobnej elektryki. Jednak nie jest to dużym problemem, ponieważ części na rynku jest pod dostatkiem a ceny nie są wygórowane. Silnik spisuje się dobrze i nie stwarza użytkownikom większych problemów, jedynie elektryka jest wrażliwa i uciążliwa. Dodatkowym atutem jest łatwość montażu instalacji LPG. Reasumując jednostka 1.6 8V jest konstrukcją bardzo udaną i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu osiągniemy wynik 400-500tys bez poważniejszych napraw.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
8
Typ wtrysku:
jednopunktowy
Zalety
prosta konstrukcja
trwała jednostka
niskie koszty części
dobra współpraca z instalacją LPG
Wady
słaba kultura pracy
słaba dynamika
awarie świec oraz kabli
awarie sondy lambda
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po 80.000
Ilość oleju silnikowego:
3.5 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Zalety:
tani chyba nie zniszczalny miałem calibre 2,0 8 v 400000 lpg to chyba to samo było lecz inna moc M 2,0 115 KM zrobiłem 2000000m km w lpg LECZ LPG BYŁ TAK samo zamontoweany tam
Wady:
wycieki z uszczelki kapy zaworowej ,1l oleju na 10000 km lpg poboru
Silnik:
1.6i 8V SOHC 1.6i 8V SOHC
Rocznik:
1998
Przebieg:
115000
Spalanie:
9.0 l/100km
Polecam
14.09.2023astra g
(7.7)
Opinia:
Witam posiadam opla astre g z 98r w lpg mono wtysk 75 KM z prawdziwym potwierdzonyn przebiebiem 120 tys km sam walnełm 40 tys km polecam na lpg 1 l dol oleju na 10000 km stntetyk 5 w 40 bez awaryjny polecam spalane
lpg 8 l na 100 r 1998 ocynk zero rdzy na benzynie nie tak falujacece obroty i szarpane l 1.6i 8V SOHC o mocy 75KM C16NZ
10.0/10
10.0/10
3.0/10
Zalety:
nie zniszaszlny
Wady:
stary i zadki do zdobycia z małym przebiegiem
Silnik:
C16NZ 75km 1.6i 8V SOHC
Rocznik:
1987
Przebieg:
115000
Spalanie:
8.0 l/100km
Polecam
19.04.2023astra f
(8.3)
Opinia:
Miałem dwie astry z tym silnikiem, teraz mam trzecią z sentymentu jako trzeci samochód. Jest naprawdę świetny. Astry idą zwykle na złom z przebiegiem 300 tys km, a silniki mogłyby bez problemu przejechać drugie tyle, gdyby tylko reszta tych samochodów była choćby w połowie tak
trwała jak silniki.
10.0/10
10.0/10
5.0/10
Zalety:
Mało pali, jest prosty w naprawie, nie psuje się, dobry do lpg.
Wady:
Zdarzają się wycieki. Dynamika jest słaba.
Silnik:
75
Rocznik:
2000
Przebieg:
200000
Spalanie:
7.0 l/100km
Polecam
05.01.2019astra g
(7.7)
Opinia:
Silnik idioto odporny nie da sie go zepsuć. Urwany pasek rozrzaru nic strasznego zakladac nowy i jedzie dalej. Zawsze odpali i pojedzie bez znaczenia w jakim jest stanie.
10.0/10
9.0/10
4.0/10
Silnik:
75
Rocznik / Przebieg:
99 / 250
Spalanie:
8.0 l/100km
Polecam
31.12.2017Marek
(8.3)
Opinia:
Miałem go w Asterixe przez 6 lat zima lato,mróz,upał palił od kopa a naprawy polegały na stuknięciem młotkiem.A tak poważnie silnik nie do zdarcia i palił przyzwoicie około 7 litrów.Szkoda ale już takich silników niema .