Silnik Opel 1.8 16V ECOTEC o mocy 122 lub 125KM miał zastosowanie w wielu samochodach Opla a także w Chevrolecie Lacetti oraz Nubira. W konstrukcji silnika zaszło wiele zmian w osprzęcie w porównaniu do wcześniejszych odmiany X18XE. Silnik krokowy został zintegrowany z przepustnicą w razie awarii koszty to ponad 1000zł, jeśli dojdzie do usterki katalizatora musimy się liczyć z wymiana całego kolektora to koszty około 2000zł. Dodatkowo silnik został wyposażony w dwie sondy lambdy.Te zmiany miały na celu spełnienie europejskich norm spalin EURO4. Jednostka z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku który mechanicy zalecają zmieniać już przy 60 tys/km zdarzają się zerwania paska.Jednostka trwała nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów,jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy,z elektryka,awarii sondy lambda,,awarie EGR. Jednak nie jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest możliwość montażu LPG oraz jej trwałość i kultura pracy na dobrym poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Silnik Z18XE-Rozrząd
po 2003 roku wymienia się co 90 tys. km.
przed 2002r wymienia się co 60 tys. km.
Specyfikacja zmian i modyfikacji
-katalizatora zintegrowany z kolektorem wydechowym
-dodatkowa druga sonda lambda za katalizatorem
-zmiana sterowania przepustnicą na elektroniczne
-kolektor dolotowy został zmieniony i umieszczono bezpośrednio na nim czujnik podciśnienia
-nowe wtryskiwacze.
Średnia (głosów: 26) | (7.9) |
Trwałość | 8.3/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 7.4/10 |