Silniki Opel ECOTEC / TwinPort / V6 są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 2.0 16V ECOTEC o mocy 136KM montowany w samochodach Opel Astra, Vectra, Omega oraz Calibra. Jest to pierwszy silnik z rodziny II oznaczony jako Ecotec stosowany w latach 1994-2002,który jest następcą odmiany C20XE.Konstrukcja silnika prosta co przekłada się na mała awaryjność i dostępność części w przystępnych cenach. Ta wersja została wyposażona w recyrkulacje spalin tgz EGR którego celem było zmniejszenie emisji dwutlenku azotu. Atutem jednostki jest bezproblemowy montaż instalacji LPG, kierowcy nie stwierdzają po instalacji żadnych problemów oraz spadku mocy. Silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi niski poziom spalania oraz bezawaryjność.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
16
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
bardzo dobra dynamika
przyzwoity poziom spalania
dobra kultura pracy
dostępność części
trwała jednostka
Wady
ubytek oleju
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po 120.000
Ilość oleju silnikowego:
4.3 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 15.000
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
wspaniały silnik CUDO !! 600tys przebiegu i nie bierze oleju.....
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
moc, bezawaryjny
Wady:
brak
Silnik:
136KM/X20XEV
Rocznik:
1999
Przebieg:
600tys
Spalanie:
8.0 l/100km
Polecam
27.01.2019Astra G
(9.7)
Opinia:
Silnik użytkuję rok w Astrze G i na nic nie narzekam. Wymiany oleju na czas, uszczelki, czujniki i wszystko jest idealnie. Bardzo jestem zadowolony.
10.0/10
10.0/10
9.0/10
Silnik:
X20XEV
Rocznik / Przebieg:
1999 240000
Spalanie:
8.5 l/100km
Polecam
14.11.2018Patryk
(10.0)
Opinia:
Bardzo udana konstrukcja, która świetnie współpracuje z LPG. Sam silnik bardzo wytrzymały przejechałem ponad 400 000 km na LPG. Ważne żeby pilnować poziomu oleju, przy wyższych obrotach lubi wypić. Jedyne usterki jakie mi się przytrafiły to raz padł silnik krokowy, czujnik położenia wałka rozrządu i
sonda lambda. Poza tym eksploatacja, olej, filtry, świece, kable.
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Silnik:
ASTRA G CARAVAN
Rocznik / Przebieg:
1999/ 410 000km
Spalanie:
9.0 l/100km
Polecam
23.10.2016Eryk
(10.0)
Opinia:
Silniczek rewelacja mam go w Astrze G wersja sportowa pracuje idealnie,jest szybki zbiera się ładnie i nie sprawia żadnych problemów.Spalanie oscyluje w granicach 7-8 L przy szybkiej jeździe to super wynik,awaryjność zerowa nic nie robiłem od 3 lat po za olejami.