Silnik Fiat 1.1 8V FIRE SPI 50/54KM

13331
Silnik Fiat 1.1 8V FIRE SPI 50/54KM

Silniki Fiat FIRE SPI / MPI są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia

Silnik Fiat 1.1 8V FIRE SPI o mocy 50 lub 54KM najbardziej znany z Fiata Punto oraz Seicento. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z jednopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 90.000km.


Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak awarie alternatora oraz awarii uszczelki pod głowicą tyczy się to większych przebiegów. Jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: jednopunktowy

Zalety

  • silnik o bardzo prostej konstrukcji przez co łatwy w ewentualnej naprawie
  • tanie części
  • tani oraz łatwy montaż LPG

Wady

  • słaba kultura pracy silnika
  • bardzo słaba dynamika

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 15.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.7)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

71%
0%
0%
0%
14%
14%
0%
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

01.03.2018 Piotr
(8.7)
Opinia: Punciaka musialem zezlomowac bo tak zardzewial od spodu, ze nie przeszedl przeglądu. Przejechal ok 220tys km, z czego ~170 tys na LPG. Zero problemów z silnikiem. No moze raz, bo uszczelka pod glowica byla do wymiany. Gdyby nie ta rdza to silnik by jeszcze długo pochodził...
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Punto I 1,1
  • Rocznik / Przebieg: 1997, 220 tys km
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam