Silnik Fiat 1.6 16V DOHC Torque o pojemności 1581cm występował w samochodach Fiata oraz Lancii w latach 1995-2002. Silniki oznaczane jako Torque były ostatnią generacją z rodziny 128 SOHC. Po modyfikacji posiadały 16 zaworów i podwójny wałek rozrządu DOHC. Konstrukcja bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 80.000km.
Jednostka trwała nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz drobnej elektryki. Jednak nie jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość, niezła dynamika i przyzwoity poziom spalania, natomiast kultura pracy jest na dobrym poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 2) | (8.7) |
Trwałość | 9.5/10 |
Utrzymanie | 9.5/10 |
Dynamika | 7.0/10 |