Renault

Silnik Renault 1.2 16V MPI 75KM D4F

108802
Silnik Renault 1.2 16V MPI 75KM D4F

Silniki Renault MPI / EFI / IDE są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault

Silnik Renault 1.2 16V MPI D4F o mocy 75KM wszedł do produkcji w 1999 roku i miał zastosowanie w samochodach segmentu A i B, najbardziej znany z Clio II/III, Kangoo oraz Dacii Logan i Sandero. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów.

Jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą przy przebiegach 100tys/km co wymaga wyczyszczenia, problemem może być świeca zapłonowa którą należy wymieniać co 60 tys/km. Nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Po stronie plusów musimy zapisać dobrą dynamikę oraz trwałość i niski poziom spalania, kultura pracy jest na dobrym poziomie.Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.Następcą silnika jest nowsza konstrukcja  1.2 16V TCe D4Ft która zasilała modele aut Renault od roku 2007.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwały 16 zaworowy silnik
  • dobre parametry
  • niezła dynamika
  • niskie spalanie
  • łatwość montażu LPG

Wady

  • najczęstsze usterki to awarie cewek zapłonowych
  • problemy ze świecami zapłonowymi wymiana co 60 tys/km
  • awarie przepustnicy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 15) (7.7)
Trwałość 8.4/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 6.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 13 2

Najbardziej awaryjna część

40%
7%
4%
5%
23%
5%
17%
Suma głosów: 107

Opinie użytkowników

13.10.2024 Renault Clio III 2010
(8.7)
Opinia: Faktycznie prosta i trwała konstrukcja o umiarkowanym apetycie na paliwo. Świetna do miasta i pod miasto (choć spod świateł to rzecz jasna nie ma się co ścigać), ale i na autostradzie Clio daje radę, przy czym w przedziale od 110 do 130 km/h robi się
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: trwałość, rozsądne spalanie, niskie koszty utrzymania
Wady: brak
  • Silnik: 1,2/75KM
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 187000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
04.03.2024 Renault Clio III 3d
(7.3)
Opinia: Zakup przy 116.000km - ze mną 2 lata i licznik większy o 20.000km i rośnie nadal. Generalnie zero poważnych inwestycji, jedyne koszty do tej pory to eksploatacja: rozrząd 1100, Olej 270. Wkrótce do wymiany sprzęgło. Nie jest to demon prędkości, ale da się wyprzedzać na
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Zadowalające spalanie Prostota
Wady: 200ml oleju na 1000km
  • Silnik: 75KM
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 135000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
26.12.2023 Dacia Logan MCV II
(8.7)
Opinia: Od nowości z LPG bez żadnych problemów, nawet oleju nie bierze. Ale też właściciel sie stara jak może traktować go delikatnie czyli odpowiednio serwisować i nie katować na autostradach. Olej co 10-12k, kontrola LPG co 15k, zawory co 30k.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: kultura pracy, łatwy serwis
Wady: Z LPG konieczna regulacja luzu zaworowego co 30 tys km.
  • Silnik: 75
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 152000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
17.10.2023 Twingo I
(8.3)
Opinia: Ogólnie bardzo dobry silnik ze starej szkoły. Spalanie niskie jak na benzynę ( średnie w cyklu mieszanym 5.5-6L ). Psują się zazwyczaj drobiazgi takie jak cewka czy termostat. Nic mu się nie stało nawet jak cały płyn uciekł w czasie jazdy przez walnięty termostat. Póki
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Niskie spalanie Prosty i bezawaryjny Tanie części
Wady: Przekombinowany dolot w starszej odmianie Przeciętna kultura pracy Wymaga ręcznej regulacji luzu zaworowego
  • Silnik: D4F 75 KM 16V
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 190000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
22.03.2022 CLIO III GRANDTOUR
(4.0)
Opinia: Przy LPG konieczność regulacji zaworów przynajmniej co 30000 km - po 80000 konieczność wymiany zaworów i gniazd w głowicy
  • 4.0/10
  • 4.0/10
  • 4.0/10
Wady: Konieczność częstej regulacji zaworów - koszt ok 400zł w tym dwie uszczelki
  • Silnik: 55KW D4F D7
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 289000
  • Spalanie: 8.4 l/100km
Odradzam