Silniki Renault OHV / SOHC / DOHC są stosowane w samochodach marki
Silnik Renault 1.4 8V MPI o mocy 75KM należy do rodziny silników z serii E i spotkamy go w Renault Clio, Kangoo I oraz Megane I. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 80.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów. Do najbardziej awaryjnych części należą cewki zapłonowe, silniczek krokowy oraz drobna elektryka. Musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych przy instalacji LPG w innym razie może dojść do wypalenia gniazd zaworowych!!! Użytkownicy chwalą sobie silnik za niską awaryjność, niski koszt części a serwis jest bezproblemowy. Osiągi może nie powalają i dynamika jest raczej średnia za to atutem jednostki jest jej trwałość.
Opinia:
Od nowości 3 razy robiona uszczelka głowicy, w tych silnikach wytrzymuje 100tys i remont głowicy i wymiana. Myślałem ze to moj egzemplarz, kupiłem 2ga z przebiegiem 160 tys w książce serwisowej widnieją 2 naprawy silnika, wymiana uszczelki i regeneracja głowicy. Ten silnik to szmelc, o
wiele lepszy jest D4f 1.2 Spalanie jest wysokie szczególnie zimą, 8 litrów przy bardzo spokojnej jeździe.
3.0/10
8.0/10
6.0/10
Zalety:
tanie części
prosta konstrukcja
Wady:
mało wytrzymały
awarie uszczelki głowicy
awarie przepustnicy
nietrwała elektryka
Silnik:
1.4 8V
Rocznik:
2004
Przebieg:
170
Spalanie:
7.5 l/100km
Odradzam
24.01.2019Megane I
(8.3)
Opinia:
Polecam!! Silnik niezniszczalny, całkowicie bezawaryjny. przejechałem nim już 200 tys, a nie był nowy. Żadnych ubytków oleju. Cały czas na LPG. Wymiana paska banalna. Za ten czas nastąpiły 3 wymiany świec i kabli. 1 wymiana cewki zapłonowej. Bardzo mało pali, zawsze odpala, dynamika średnia
- do miasta wystarczy.
10.0/10
9.0/10
6.0/10
Silnik:
1390/E7J
Rocznik / Przebieg:
1996/50tys - 250 tys
Spalanie:
7.0 l/100km
Polecam
03.12.2018Agata
(8.0)
Opinia:
Bardzo fajne auto, użytkowane głównie w mieście, silnik praktycznie bezawaryjny
10.0/10
8.0/10
6.0/10
Silnik:
Clio II
Rocznik / Przebieg:
1999/260 tys
Spalanie:
7.5 l/100km
Polecam
17.03.2018Maciej
(8.3)
Opinia:
1,4 8v, kod silnika: E7J 634; silnik dobry, dosyć cichy, nawet na zimno. Spalanie akceptowalne. Troszkę mniej elastyczny z dołu, od 2000 obr/min jest w porządku.
10.0/10
8.0/10
7.0/10
Silnik:
1390/75KM
Rocznik / Przebieg:
1999
Spalanie:
7.5 l/100km
Polecam
23.09.2017Marcin
(7.7)
Opinia:
Bardzo dobry silnik tani w utrzymaniu o niskiej awaryjności,części i serwis bardzo tani.Jakbym miał kupić auto z silnikiem benzynowym to w ciemno bym go brał,dobrze chodzi jest pali od strzała spala umiarkowanie.Serwis jak robie to się mieszczę w 200 zł a częsci do wymiany
to koszty od kilkudziesięciu złotych maksymalnie do 200 zł.Do pracy,na budowę w lecie i w zimie super Polecam.