Popularne na rynku

Silnik Renault 1.4 SOHC MPI 75KM E7J

21619
Silnik Renault 1.4 SOHC MPI 75KM E7J

Silniki Renault OHV / SOHC / DOHC są stosowane w samochodach marki

  • Renault

Silnik Renault 1.4 8V MPI o mocy 75KM należy do rodziny silników z serii E i spotkamy go w Renault Clio, Kangoo I oraz Megane I. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 80.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów. Do najbardziej awaryjnych części należą cewki zapłonowe, silniczek krokowy oraz drobna elektryka. Musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych przy instalacji LPG w innym razie może dojść do wypalenia gniazd zaworowych!!! Użytkownicy chwalą sobie silnik za niską awaryjność, niski koszt części a serwis jest bezproblemowy. Osiągi może nie powalają i dynamika jest raczej średnia za to atutem jednostki jest jej trwałość.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • łatwość montażu jednostka LPG
  • (tani montaż LPG)
  • dostępność części
  • łatwość naprawy przez nie skomplikowaną konstrukcję silnika

Wady

  • gorsze parametry
  • słaba kultura pracy
  • jednostka we wcześniejszych latach produkcji narażona na zerwanie paska
  • awarie czujnika przepustnicy
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 15.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (7.6)
Trwałość 8.2/10
Utrzymanie 8.2/10
Dynamika 6.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 1

Najbardziej awaryjna część

18%
0%
9%
9%
36%
9%
18%
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

03.01.2022 Thalia
(5.7)
Opinia: Od nowości 3 razy robiona uszczelka głowicy, w tych silnikach wytrzymuje 100tys i remont głowicy i wymiana. Myślałem ze to moj egzemplarz, kupiłem 2ga z przebiegiem 160 tys w książce serwisowej widnieją 2 naprawy silnika, wymiana uszczelki i regeneracja głowicy. Ten silnik to szmelc, o
  • 3.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: tanie części prosta konstrukcja
Wady: mało wytrzymały awarie uszczelki głowicy awarie przepustnicy nietrwała elektryka
  • Silnik: 1.4 8V
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 170
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Odradzam
24.01.2019 Megane I
(8.3)
Opinia: Polecam!! Silnik niezniszczalny, całkowicie bezawaryjny. przejechałem nim już 200 tys, a nie był nowy. Żadnych ubytków oleju. Cały czas na LPG. Wymiana paska banalna. Za ten czas nastąpiły 3 wymiany świec i kabli. 1 wymiana cewki zapłonowej. Bardzo mało pali, zawsze odpala, dynamika średnia
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 1390/E7J
  • Rocznik / Przebieg: 1996/50tys - 250 tys
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
03.12.2018 Agata
(8.0)
Opinia: Bardzo fajne auto, użytkowane głównie w mieście, silnik praktycznie bezawaryjny
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Clio II
  • Rocznik / Przebieg: 1999/260 tys
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
17.03.2018 Maciej
(8.3)
Opinia: 1,4 8v, kod silnika: E7J 634; silnik dobry, dosyć cichy, nawet na zimno. Spalanie akceptowalne. Troszkę mniej elastyczny z dołu, od 2000 obr/min jest w porządku.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 1390/75KM
  • Rocznik / Przebieg: 1999
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
23.09.2017 Marcin
(7.7)
Opinia: Bardzo dobry silnik tani w utrzymaniu o niskiej awaryjności,części i serwis bardzo tani.Jakbym miał kupić auto z silnikiem benzynowym to w ciemno bym go brał,dobrze chodzi jest pali od strzała spala umiarkowanie.Serwis jak robie to się mieszczę w 200 zł a częsci do wymiany
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Kangoo
  • Rocznik / Przebieg: 2002 r 268.000km
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam