Silniki Renault MPI / EFI / IDE są stosowane w samochodach marki
Silnik Renault 1.4 16V MPI o mocy 98 KM i oznaczeniu K4J miał zastosowanie w samochodach marki Renault. Jednostka bardzo udana, nie przysparza kierowcom większych problemów a do najbardziej uciążliwych są awarie cewki zapłonowej, również wymiana rozrządu nie należy do prostych.
Przy odpowiedniej eksploatacji wymianie na czas olejów i filtrów spokojnie można przejechać bez większych napraw 400-500tys kilometrów. Dodatkowym atutem tej jednostki jest niski poziom spalania i dobra kultura pracy, średnio auto z tym silnikiem potrzebuje 7l benzyny na 100 kilometrów.Dodatkowo jest bezproblemowa możliwość montażu instalacji gazowej LPG.Kierowcy chwalą sobie silnik za jego bezawaryjność oraz łatwą dostępność części w niskich cenach.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
16
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
bardzo udana jednostka
cicha praca
dobra kultura
niskie zużycie paliwa
łatwość montażu LPG
Wady
ciężki dostęp do rozrządu
słaby punkt to cewka zapłonowa firmy Sagem
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po 80.000 km lub 5 lat
Ilość oleju silnikowego:
5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 30.000 km
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
Miałem przez 9lat, nic nie było robione prócz eksploatacji, tj. olej. filtry, raz pasek alternatora i po zakupie z komisu rozrząd.
Mogę z całym sercem polecić w Megane pierwszej generacji.
Jak ktoś pisał, mylą ludzie z 1.6, to zupełnie inne silniki i 1.4 się po prostu nie
psuje.
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
dynamika
spalanie
Wady:
brak, auto poszło na złom przez zawieszenie ale to inna para kaloszy
Opinia:
Jeździłem 7lat, nic się nie działo z silnikiem nigdy, na czas olej, serwisy i pięknie przyśpieszał, dynamika bardzo dobra, NIE ZGODZE SIĘ z opinią innych, że najbardziej awaryjna część silnika to silnik (MUSIELI POMYLIĆ z 1,6 16V).
Gdybym miał możliwość swapa to innego auta, od razu
bym to wykonał. SILNIK 10/10. Spalanie miałem większe niż inni bo ciężka noga, tylko taki powód.
Auto z takim silnikiem perfekcyjne.
10.0/10
10.0/10
8.0/10
Zalety:
- Dynamika jazdy - Niskie spalanie - Niskie koszty utrzymania - Cykliczne serwisy i auto na dziesiątki lat
Wady:
-brak
Silnik:
1,4 16V 98KM
Rocznik:
2000
Przebieg:
200000
Spalanie:
7.0 l/100km
Polecam
07.09.2019Renault Clio
(8.0)
Opinia:
Mam go w clio 3 rewelacja. Przy 60 tyś wymiana cewek. Poza tym, nic. Teraz ma 14 lat i 108000 km przebiegu. Polecam.
9.0/10
9.0/10
6.0/10
Silnik:
k4J
Rocznik / Przebieg:
2006/108000
Spalanie:
6.6 l/100km
Polecam
14.08.2019Megane sedan
(8.7)
Opinia:
Bardzo udany silnik, miałem go w megance 1 phII zakupionej z przebiegiem 120 tys., pierwszy właściciel miał problem z cewkami sagema, po wymianie na denso chodzą bez problemu. Przy 160 tys. założony gaz, średnie spalanie na gazie 7-8 l przy jeździe na ekspresówkach,
najniższe jakie uzyskałem to 6 przy spokojnej jeździe do 90 km/h. Sprzedałem z przebiegiem ok. 300 tys. i do samego końca nie brał oleju, jeździł na elf 5w-30 tylko zmieniany przy przebiegach 15-20 tys.Teraz się zbliża do 400 tys. i nadal jeździ.
10.0/10
9.0/10
7.0/10
Silnik:
K4J
Rocznik / Przebieg:
2001
Spalanie:
7.0 l/100km
Polecam
24.06.2019Megane I phII
(8.7)
Opinia:
Znakomity silnik, praktycznie pozbawiony wad. Gdybym miał wybierać ponownie - wybrałbym mocniejsze K4M (1,6 16v), ale w lekkiej megance również ten motor radzi sobie przyzwoicie. Uwielbia wysokie obroty (powyżej 3500 obr.), a krótka skrzynia zapewnia niezłe przyspieszenia. Od 130 km/h robi się głośno, a dłuższa
jazda powyżej tej prędkości to nie jest jego żywioł. Przy regularnych wymianach oleju (co 15 000 km) i filtrów - odwdzięcza się równą, bezawaryjną pracą. Słynne cewki zapłonowe to już historia; praktycznie nie spotkacie już na drodze auta, które jeździ jeszcze na Sagemach. Należy zwrócić uwagę na zużywające się uszczelki pod kolektorem dolotowym i przepustnicą; zalecam ich wymianę co 70-80 000 km.