Ford

Silnik Ford 1.6 16V Duratec 100KM Sigma

84761
Silnik Ford 1.6 16V Duratec 100KM Sigma

Silniki Ford Duratec Sigma są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Ford 1.6 16V Duratec o mocy 100KM miał zastosowanie w samochodach Ford Fiesta, Fusion, Focus oraz C-MAX. Silnik został wprowadzony do produkcji w 2004 roku wraz z nowym modelem Forda Focusa MK II i była to jednostka oparta na wersji Zetec-SE. Silnik został poddany lekkiej modyfikacji ze względu na spełnienie norma spalin Euro4, między innymi zastosowano zamiast linki gazu tzw. elektroniczny pedał potencjometru. Konstrukcja bardzo udana i sprawdzona nie przysparzająca użytkownikom większych problemów do najbardziej uciążliwych są awarie ceki zapłonowej, alternatorów i drobnej elektryki. Do bardziej kosztownej awarii można zaliczyć przedwczesne zerwania paska rozrządu!!!


Serwis zaleca wymianę co 150.000km jednak jest to zbyt duży okres więc lepiej skrócić jego wymianę maksymalnie do 100.000km co pozwoli na unikniecie poważnych awarii silnika. Również montaż instalacji LPG nie jest zalecany do tego typu silnika ze względu na wrażliwe głowice i kosztowne awarie z wypalaniem gniazd zaworowych!!! W silnikach z LPG zanotowano poważne usterki zaworów już przy przebiegach 50.000km Jeżeli jednak zdecydujemy się trzeba pamiętać o zamontowaniu dobrej klasy instalacji oraz o droższym jego serwisie, który wiąże się regulacja luzów zaworowych. Jeżeli zrezygnujemy z montażu LPG i będziemy regularnie dbać o wymiany olejów i filtrów, możemy powiedzieć, że silnik jest praktycznie bezawaryjny, dodatkowo serwis jego nie jest skomplikowany a części na rynku jest pod dostatkiem.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • silniki dość trwałe
  • dobre parametry
  • dostępność części oraz ich koszty bardzo przystępne

Wady

  • skomplikowane montaż gazu
  • drogi serwis instalacji LPG
  • regulacja luzów zaworowych
  • uwaga na zrywające się paski rozrządu zalecana wymiana do 100tys/km
  • awarie cewki zapłonowej

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Rozrząd -serwis zaleca wymianę paska co 150.000/km jednak zdarzają się przedwczesne zerwania i  lepiej interwał zmienić na 100.000/km !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 13) (8.6)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 9.1/10
Dynamika 7.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 13 0

Najbardziej awaryjna część

43%
8%
2%
29%
2%
2%
14%
Suma głosów: 49

Opinie użytkowników

11.02.2024 focus mk2
(9.0)
Opinia: Auto kupiłem z przebiegiem 196000 teraz ma 274000 i silnik padł po 240000 ale to z winy poprzedniego mechanika co pożałował kleju do śruby przy rozrządzie i efekt taki był jakby się pasek urwał, Po remoncie zrobiłem już 30000km i zaczął olej pobierać jakieś 300ml
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 100km
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 274000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
15.05.2022 FORD FUSION 1,6 BENZYNA
(10.0)
Opinia: FORD FUSION BEZPROBLEMOWY BEZAWARYJNY BARDZO SPRYTNE AUTO DO MIASTA NA TRASY OKOŁO 300KM NIE JEST NAJGORZEJ POLECAM Z CAŁEGO SERCA
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: BEZPROBLEMOWY
Wady: TROCHĘ GŁOŚNY
  • Silnik: 100KM
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 217000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
24.01.2022 Focus MK2
(8.7)
Opinia: kupiłem swojego Focusa w 2015 roku z przebiegiem 162 000km, miał tylko benzynę. Od razu zamontowałem LPG z lubryfikacja. Na tą chwilę ma prawie 283000km. Biorąc pod uwagę co mu zafundowałem 3 lata temu (problem z nagrzewnicą która spowodowała wycieki borygo i przegrzanie bloku silnika
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: tani w eksploatacji, mało awaryjny
Wady: brak
  • Silnik: 100 KM
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 283000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
29.07.2021 Cmax Mk1 lift
(6.8)
Opinia: Cmax 2008r. z tym silnikiem pali średnio 8,5 litra przy spokojnej jeździe. Przebieg 160tys. Km nie pali oleju. Tanie części eksploatacyjne do silnika.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Bezawaryjny
Wady: Słaba dynamika
  • Silnik: 100
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 160000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
02.03.2020 Focus mk2
(7.7)
Opinia: Rozrzut tutaj spalania mają co niektórzy straszny, ja wiem że można mieć cięższą nogę tudzież lżejszą, ale rozstrzał na poziomie 3 litrów to sporo. U mnie spalanie w mieście oscyluje między 9,5 a 10,5 litra w zależności od nogi. W terenie niezabudowanym utrzymując prędkość 70-90 km/h
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Na ten moment bezawaryjny, prosty, tani w serwisie,
Wady: brak puki co
  • Silnik: 100
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 237000
  • Spalanie: 8.7 l/100km
Polecam