Silnik Ford 1.6 16V Duratec o mocy 100KM miał zastosowanie w samochodach Ford Fiesta, Fusion, Focus oraz C-MAX. Silnik został wprowadzony do produkcji w 2004 roku wraz z nowym modelem Forda Focusa MK II i była to jednostka oparta na wersji Zetec-SE. Silnik został poddany lekkiej modyfikacji ze względu na spełnienie norma spalin Euro4, między innymi zastosowano zamiast linki gazu tzw. elektroniczny pedał potencjometru. Konstrukcja bardzo udana i sprawdzona nie przysparzająca użytkownikom większych problemów do najbardziej uciążliwych są awarie ceki zapłonowej, alternatorów i drobnej elektryki. Do bardziej kosztownej awarii można zaliczyć przedwczesne zerwania paska rozrządu!!!
Serwis zaleca wymianę co 150.000km jednak jest to zbyt duży okres więc lepiej skrócić jego wymianę maksymalnie do 100.000km co pozwoli na unikniecie poważnych awarii silnika. Również montaż instalacji LPG nie jest zalecany do tego typu silnika ze względu na wrażliwe głowice i kosztowne awarie z wypalaniem gniazd zaworowych!!! W silnikach z LPG zanotowano poważne usterki zaworów już przy przebiegach 50.000km Jeżeli jednak zdecydujemy się trzeba pamiętać o zamontowaniu dobrej klasy instalacji oraz o droższym jego serwisie, który wiąże się regulacja luzów zaworowych. Jeżeli zrezygnujemy z montażu LPG i będziemy regularnie dbać o wymiany olejów i filtrów, możemy powiedzieć, że silnik jest praktycznie bezawaryjny, dodatkowo serwis jego nie jest skomplikowany a części na rynku jest pod dostatkiem.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Rozrząd -serwis zaleca wymianę paska co 150.000/km jednak zdarzają się przedwczesne zerwania i lepiej interwał zmienić na 100.000/km !!!
Średnia (głosów: 13) | (8.6) |
Trwałość | 9.5/10 |
Utrzymanie | 9.1/10 |
Dynamika | 7.6/10 |