Ford

Silnik Ford 2.0 16V Duratec 145/150KM HE

157017
Silnik Ford 2.0 16V Duratec 145/150KM HE

Silniki Ford Duratec-HE są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Ford 2.0 Duratec HE o mocy 145KM zadebiutował w 2000 roku wraz wprowadzeniem modelu Ford Mondeo MK III. Jednostka nieskomplikowana, oparta na prostych rozwiązaniach przez co jest trwała i tania w utrzymaniu, dodatkowym atutem jest rozrząd oparty na łańcuchu. Minusem silnika jest jego popyt na paliwo zwłaszcza w mieście dochodzi nawet do 12-13 litrów!!!. Mechanicy również nie zalecają go do montażu LPG – drogi serwis. Poza tym kierowcy chwalą sobie żywotność tej jednostki i niskie koszty eksploatacji.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo wytrzymała jednostka
  • mało awaryjna
  • dostępność części

Wady

  • Wysokie spalanie
  • Awarie cewek
  • Awarie pompy paliwa Mondeo MKII/MKIII
  • drogi serwis LPG związany z regulacją luzów zaworowych (koszty dochodzą do 1000 zł)

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Ford Castrol 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Serwis zaleca :

– co 150 tys/km regulacja luzów zaworowych (kosztowna naprawa)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 19) (8.2)
Trwałość 8.4/10
Utrzymanie 7.9/10
Dynamika 8.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 16 3

Najbardziej awaryjna część

70%
3%
6%
4%
9%
2%
6%
Suma głosów: 220

Opinie użytkowników

02.02.2024 Ford Focus mk2 FL
(8.3)
Opinia: Zakupiony przy 147kkm, znaczny pobór oleju, 4 wymiany co 10kkm dosyć pomogły (pierścienie widocznie). Od początku ma zainstalowaną instalację LPG, żadnych problemów z tym związanych, brak różnicy w mocy między benzyną a gazem. Luzy zaworowe sprawdzone przy 160kkm wymagały regulacji na zaworach wylotowych, potem co
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Prosta budowa Mała awaryjność Dostępność części w zamienniku i oryginale Rzeczywiście dożywotni rozrząd na łańcuchu Znośna dynamika
Wady: Regulacja luzów zaworowych Spalanie
  • Silnik: 145KM SYDA
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 264000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
03.01.2024 focus mk2
(9.0)
Opinia: Focus MK2 średnie spalanie 9l benzyna/ gaz w koło komina max w miescie 11l lpg urzytkuję auto 7lat zadnej regulacji zaworów regularne wymiany oleju,na gazie przejechane 120tyś żadnych problemów
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Bezobsługowy tylko eksploatacyjne
Wady: brak
  • Silnik: 145
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 250000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
30.06.2023 Smax
(9.3)
Opinia: Silniki jak najbardziej ok, ma swoje wady jak każdy, ale jest to do ogarnięcia w rozsądnych pieniądzach
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Trwały, prosty, tani w utrzymaniu
Wady: Spalanie, brak 6 biegu w mtx75
  • Silnik: 145
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 277000
  • Spalanie: 10.2 l/100km
Polecam
27.06.2023 Mondeo mk4
(8.3)
Opinia: Od nowości w rodzinie, przejechane ponad 350kkm bez poważnej awarii, tylko jakieś drobnostki typu cewki czy czujnik. Części tanie, łatwo dostępne. Dobrze utrzymany duratec jest godny polecenia.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Trwały, tani w eksploatacji ze względu na prostą konstrukcję, duża dostępność części.
Wady: Przeciętna dynamika, brak 6 biegu w Mondeo
  • Silnik: 145
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 350000
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam
09.03.2023 Ford Focus MK2
(9.3)
Opinia: Nie zawiódł przez 13 lat ....
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Bezawaryjny
Wady: Przy jeździe bardzo szybkiej ...wysokie obroty ..trochę spala oleju.
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 320000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam