Silniki Ford Duratec-HE są stosowane w samochodach marki
Silnik Ford 2.0 Duratec HE o mocy 145KM zadebiutował w 2000 roku wraz wprowadzeniem modelu Ford Mondeo MK III. Jednostka nieskomplikowana, oparta na prostych rozwiązaniach przez co jest trwała i tania w utrzymaniu, dodatkowym atutem jest rozrząd oparty na łańcuchu. Minusem silnika jest jego popyt na paliwo zwłaszcza w mieście dochodzi nawet do 12-13 litrów!!!. Mechanicy również nie zalecają go do montażu LPG – drogi serwis. Poza tym kierowcy chwalą sobie żywotność tej jednostki i niskie koszty eksploatacji.
Opinia:
Zakupiony przy 147kkm, znaczny pobór oleju, 4 wymiany co 10kkm dosyć pomogły (pierścienie widocznie).
Od początku ma zainstalowaną instalację LPG, żadnych problemów z tym związanych, brak różnicy w mocy między benzyną a gazem.
Luzy zaworowe sprawdzone przy 160kkm wymagały regulacji na zaworach wylotowych, potem co
40kkm kontrola i do teraz w tolerancji.
Korekty paliwa lekko na plusie przy niskim obciążeniu sugerujące m.in. nieszczelność w dolocie, ale przez ostatnie 100kkm się nie pogłębia, więc nie ruszam.
Póki co tylko 2 razy w jego życiu widziałem kontrolkę silnika: odczepiona wtyczka ceweki i padające wtryskiwacze LPG (miały być na 150kkm, wytrzymały 197).
Jak na 190Nm, uważam że szkoda silnika na 6 bieg. Poduszki wymienione, więc wysoka piątka w trasie mi nie przeszkadza.
Ogólnie to zmieniać olej co 10kkm, sprawdzać poziom po szybszej jeździe i serwisować gaz u myślącej osoby, to resztą nie będzie się trzeba martwić.
9.0/10
8.0/10
8.0/10
Zalety:
Prosta budowa
Mała awaryjność
Dostępność części w zamienniku i oryginale
Rzeczywiście dożywotni rozrząd na łańcuchu
Znośna dynamika
Wady:
Regulacja luzów zaworowych
Spalanie
Silnik:
145KM SYDA
Rocznik:
2009
Przebieg:
264000
Spalanie:
11.0 l/100km
Polecam
03.01.2024focus mk2
(9.0)
Opinia:
Focus MK2 średnie spalanie 9l benzyna/ gaz w koło komina max w miescie 11l lpg urzytkuję auto 7lat zadnej regulacji zaworów regularne wymiany oleju,na gazie przejechane 120tyś żadnych problemów
9.0/10
9.0/10
9.0/10
Zalety:
Bezobsługowy tylko eksploatacyjne
Wady:
brak
Silnik:
145
Rocznik:
2006
Przebieg:
250000
Spalanie:
9.0 l/100km
Polecam
30.06.2023Smax
(9.3)
Opinia:
Silniki jak najbardziej ok, ma swoje wady jak każdy, ale jest to do ogarnięcia w rozsądnych pieniądzach
10.0/10
10.0/10
8.0/10
Zalety:
Trwały, prosty, tani w utrzymaniu
Wady:
Spalanie, brak 6 biegu w mtx75
Silnik:
145
Rocznik:
2009
Przebieg:
277000
Spalanie:
10.2 l/100km
Polecam
27.06.2023Mondeo mk4
(8.3)
Opinia:
Od nowości w rodzinie, przejechane ponad 350kkm bez poważnej awarii, tylko jakieś drobnostki typu cewki czy czujnik. Części tanie, łatwo dostępne. Dobrze utrzymany duratec jest godny polecenia.
10.0/10
8.0/10
7.0/10
Zalety:
Trwały, tani w eksploatacji ze względu na prostą konstrukcję, duża dostępność części.
Wady:
Przeciętna dynamika, brak 6 biegu w Mondeo
Silnik:
145
Rocznik:
2009
Przebieg:
350000
Spalanie:
9.5 l/100km
Polecam
09.03.2023Ford Focus MK2
(9.3)
Opinia:
Nie zawiódł przez 13 lat ....
10.0/10
9.0/10
9.0/10
Zalety:
Bezawaryjny
Wady:
Przy jeździe bardzo szybkiej ...wysokie obroty ..trochę spala oleju.