Ford

Silnik Ford 2.3 16V Duratec 160KM HE

44422
Silnik Ford 2.3 16V Duratec 160KM HE

Silniki Ford Duratec-HE są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Ford 2.3 16V  Duratec-HE o mocy 160KM miał zastosowanie w samochodach marki Ford S-Max, Mondeo, Galaxy. Bardzo udana konstrukcja, mało awaryjna z dobrą dynamiką i kulturą pracy. Silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa z rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik nie specjalnie jest zalecany do instalacji LPG, jeżeli zdecydujemy się, należy pilnować regulacji zaworów lub montować instalację z lubrifikacją.


Koszty serwisu tej jednostki nie są wygórowane ale trzeba pamiętać o regularnych wymianach olejów i filtrów. Ford zaleca co 20.000km jednak użytkownicy radzą zmniejszenia interwału do 10.000km  max 15.000km i ważne aby lać olej odpowiedniej specyfikacji zalecanej przez serwis. Jeżeli zastosujemy się do zaleceń serwisu spokojnie możemy osiągać wynik 500 tyś/km bez większych napraw.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • dobra kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niska awaryjność

Wady

  • uwaga na dobrej klasy instalację
  • serwis LPG
  • uwaga na klapy w kolektorze dolotowym
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (6.7)
Trwałość 7.3/10
Utrzymanie 5.7/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

38%
12%
6%
9%
12%
12%
12%
Suma głosów: 34

Opinie użytkowników

30.12.2022 MK4 Automat
(5.0)
Opinia: Silnik paliwożerny. Ja jeżdzę na LPG. Spalanie u mnie - miasto robię 250 km na baku a po autostradzie 350 litrów jadąc 160 km/h. Przy jeździe 110 km/h można zrobić 400 km. Butla ma 40 litrów, wchodzi 43 litry. Zawory regulowane na szklankach - tanie
  • 3.0/10
  • 7.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Niby można zainstalować LPG ale głowica słaba i jeśli nie kontrolujesz luzów to czeka cię remont góry (zawory, głowica, uszczelniacze itd.)
Wady: Dużo pali Bierze olej Mało dynamiczny w mojej ocenie jak na taką pojemność
  • Silnik: Duratec 2.3 HE
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 210000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Odradzam
12.01.2019 Ford Galaxy
(7.0)
Opinia: Najlepsze auto jakie miałem.Instalację gazową założyłem przy przebiegu 180tk Sprzedałem z przebiegiem 495tk.. Zadnych problemów z gazem ,oraz silnikiem,
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 2.3
  • Rocznik / Przebieg: 40000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
05.09.2017 Madox
(8.0)
Opinia: Dobry silnik mocny dynamiczny ale niestety drogi w eksploatacji części i serwis dwa razy droższy od normalnych wersji.Spalanie też kosmiczne a montaż LPG się nie opłaca no chyba że ktoś jeździ na dalekich odcinkach i nie boi sie o uszkodzenie silnika. Tak że jak ktoś
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Mondeo/161KM
  • Rocznik / Przebieg: 2007/210.000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam