Silnik Volkswagen 1.4 16V TSI z rodziny EA111 o mocy 140KM miał swój debiut w roku 2006 a pierwszy samochód, w którym był montowany to VW Golf V. Była to bardzo nowoczesna konstrukcja jak na te lata. Silnik wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, intercooler, turbosprężarkę oraz łańcuch rozrządu. Wszystko to miało wpłynąć na wysoką kulturę pracy oraz dobre osiągi przy niewielkim zużyciu paliwa.
Konstruktorzy spod znaku VW osiągnęli zamierzony cel, pod tym względem jednostka spisuje się rewelacyjnie jest dynamiczna i oszczędna. Niestety nikt nie przypuszczał, że będzie tak awaryjna. Odmiany silnika z początku produkcji cierpiały na awarie napinacza łańcucha rozrządu oraz jego rozciąganie, to dotyczyło przede wszystkim odmian 140 i 170-konnych. Po 2010 roku silnik został w wielu kwestiach poprawiony a jego usterkowość zmalała. Pamiętać jednak trzeba, że każdy silnik wymaga odpowiedniego serwisowania i przed zakupem warto sprawdzić jego historię oraz przebieg.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Kody silnika: BMY/CAVC/CTHC
Po 2012 roku niektóre wersje wyposażano w pasek rozrządu zamiast wadliwego łańcucha.
Średnia (głosów: 6) | (6.3) |
Trwałość | 4.3/10 |
Utrzymanie | 6.2/10 |
Dynamika | 8.5/10 |