Silnik Volkswagen 1.8 20V Turbo z rodziny EA113 o mocy 150KM to jedna z najpopularniejszych jednostek benzynowych firmy VW. Silnik miał zastosowanie w samochodach Audi, VW, Seat oraz Skoda. Bardzo udana konstrukcja chwalona przez użytkowników za super osiągi a u mechaników za bezproblemową naprawę. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika nieskomplikowanego o dobrych parametrach, najprostszym rozwiązaniem było zastosowanie turbosprężarki i to był strzał w dziesiątkę.
Silnik może się pochwalić wysokim momentem obrotowym przez co można było go montować w ciężkich autach segmentu D i E. Jednostka bardzo chwalona za swoja niezawodność aczkolwiek odmiany z pierwszych lat produkcji przysparzał nie małe problemy. Do najbardziej uciążliwych oraz kosztownych to awarie kompensatorów luzu zaworowego czy problemy z rozciągającym się łańcuchem spinającym wałki rozrządu oraz jego napinaczem. Użytkownicy narzekają również na zbyt duże ubytki oleju sięgające nieraz do 2l na 10 tys.km, najczęstszą przyczyną mogą być zużyte uszczelniacze zaworowe.
Jednak te oraz inne drobne awarie nie sprawiają większych problemów przy naprawie, silnik jest bardzo dobrze znany w serwisach i jego ewentualna naprawa nie przysporzy mechanikom problemów. Dużą zaletą jest dostępność części nowych oraz używanych w przystępnych cenach. Reasumując jednostka 1.8 T jest bardzo chwalona przez kierowców za dobre osiągi, dobrą dynamikę i wysoki moment obrotowy a dużym plusem jest dostępność części i bezproblemowy serwis..Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 20
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Kody silnika: AEB/AWT/AWL/AGU/AQA/APU/ANB/ARK/ARZ/AUM/AVJ/AJH/AQX/BKV/BJX
Średnia (głosów: 16) | (8.4) |
Trwałość | 8.6/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 8.5/10 |