Silnik Volskwagen 1.6 8V MPI o mocy 102KM z rodziny EA113/EA827 to jedna z najpopularniejszych jednostek benzynowych koncernu VW. Montowana w wielu modelach Audi, Skoda, Seat i VW aż do roku 2013. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys. km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz cewki zapłonowej i sondy lambda. Mechnicy zalecają czyszczenie przepustnicy co 40 tys.km i jej ponowne programowanie przez co unikniemy kosztownego zakupu nowej. Wyżej wymienione awarie nie są dużym problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość, dostępność części i zamienników oraz bardzo dobra współpraca z instalacjami LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: wielopunktowy
Kody silnika: AVU/BFQ/ALZ/BGU/BSE/BSF/CCSA/CMXA
Średnia (głosów: 27) | (7.6) |
Trwałość | 8.6/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 6.2/10 |