Silnik Volkswagen 2.0i 8V MPI z rodziny EA827 o mocy 115KM miał zastosowanie w samochodach Audi, VW, Seat oraz Skoda.. Silnik prosty w budowie i łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy osprzętu takie jak awarie przepustnicy silnika krokowego oraz ubytki oleju (średnio 1l na 10.000km). Na szczęście dostępność części jest duża a serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany i kosztowny.
Musimy pamiętać, że kultura pracy nie jest na najwyższym poziomie oraz spalanie w mieście stosunkowo duże jak na pojemność silnika, bo dochodzące do 12l/100km! Zdecydowanie lepiej spisuje się na trasie, gdzie średnie spalanie wynosi w granicach 7l/100km a to już wynik możliwy do zaakceptowania. Podsumowując tą jednostkę musimy pamiętać, że nie jest to demon prędkości ale za to odwdzięcza się bardzo dobrą elastycznością, wysoką niezawodnością oraz niskimi kosztami użytkowania.
Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: wielopunktowy
Oznaczenia silnika: 2E/AGG/ABK/AAD/ADY/ATM/APK/AQY/AZH/AZJ/AZL/AZM
Średnia (głosów: 9) | (8.4) |
Trwałość | 8.9/10 |
Utrzymanie | 8.4/10 |
Dynamika | 7.8/10 |