Silnik Volkswagen 2.8 VR6 12V DOHC z rodziny EA360 o mocy 174KM z oznaczeniem AAA lub AMY był pierwszym silnikiem VR Volkswagena a debiutował w modelu Passat B3. Występował też w Golfie III, Vento, Passacie B4, Sharanie a także bliźniaczym Fordzie Galaxy. Konstrukcja skróconego silnika widlastego jest dość skomplikowana ale jednostka może się pochwalić dobrymi parametrami.
Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna, o dobrej kulturze pracy a na plus można zaliczyć mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu – niestety nie jest niezniszczalny a koszt jego wymiany nie należy do niskich. Przy odpowiednim użytkowaniu oraz regularnym serwisie można stwierdzić, że silnik bezawaryjny, jednak zdarzają się jednostki o dużych przebiegach i nieregularnym serwisie co może przełożyć się na duże koszty napraw.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 2) | (7.2) |
Trwałość | 6.5/10 |
Utrzymanie | 5.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |