Silnik Volkswagen 1.6 16V FSI z rodziny EA111 o mocy 115KM wszedł do produkcji na początku 2001 roku i miał zastosowanie w samochodach marki VW, Audi oraz Skoda. Silnik miał zastąpić wysłużony 1.6 MPI. Konstrukcja nowoczesna, wyposażona we wtrysk bezpośredni, z rozrządem na łańcuchu. Silnik o dobrej kulturze pracy, dynamiczny i palący znacznie mniej niż jego poprzednik, ale tu koniec dobrych wiadomości, bo niestety okazał się bardzo awaryjny i kosztowny w naprawach.
Do najczęstszych awarii zaliczają się bardzo wadliwy układ rozrządu, rozciągający się łańcuch, awaryjny napinacz hydrauliczny oraz nastawnik faz rozrządu. Następne poważne problemy to gromadzenie się nagaru na zaworach dolotowych jak również elektronika silnika. Czas pokazał, że stara jednostka o oznaczeniu MPI była montowana w samochodach grupy VW do roku 2013, a konstrukcja FSI została wycofana z produkcji już w 2008r.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Kody silnika: BAG/BLF/BLP
Średnia (głosów: 8) | (7.2) |
Trwałość | 7.3/10 |
Utrzymanie | 7.3/10 |
Dynamika | 7.1/10 |