Silnik Volkswagen 2.0 16V FSI z rodziny EA113 o mocy 150KM miał zastosowanie w samochodach marki Audi, Seat, Skoda i VW. Silnik 16-zaworowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostki z początkowych lat produkcji miały problemy z odkładającym się nagarem na kolektorach ssących oraz z nietrwałymi wałkami rozrządu. Objawami nagromadzenia nagaru były: nierówna praca silnika jak również spadek mocy silnika.
Usunąć nagar można po przez specjalistyczne środki czyszczące albo mechanicznie. Po kilku latach zaprzestano produkować wersję FSI i zastąpioną ją wersją z turbosprężarką o oznaczeniu TFSI. W ogólnej opinii kierowców silnik jest chwalony za jego pracę, dobra dynamikę oraz poziom spalania. Niestety wady jakie posiada wiążą się z niemałymi wydatkami co poważnie stawia zakup auta z tym silnikiem pod znakiem zapytania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
FSI-Rozrząd-wymiana paska (co 150 lub 180 tys. km).
Kody silnika: AWA/AXW/BLR/BLX/BVY/BVZ
Średnia (głosów: 8) | (7.9) |
Trwałość | 7.8/10 |
Utrzymanie | 7.0/10 |
Dynamika | 9.0/10 |