Silnik Volkswagen 3.2 VR6 24V DOHC z rodziny EA360 o mocy 241 lub 250KM miał zastosowanie w samochodach Audi, VW oraz Porsche w latach 1999-2008. Konstrukcja „skróconego” silnika widlastego jest dość skomplikowana ale kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki. Jest dynamiczna, o dobrej kulturze pracy a na plus można zaliczyć mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu.
Niestety nie jest niezniszczalny a koszt jego wymiany nie należy do niskich. Nie specjalnie silnik jest zalecany do montażu instalacji LPG a jeżeli zdecydujemy się to musi być ona dobrej klasy oraz idealnie zestrojona bo w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem napędu. Silnik w opinii użytkowników uchodzi praktycznie za bezawaryjny, jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie, ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii, które są bardzo kosztowne.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Kody silnika: AYT/BKL/BHE/BPF/BDB/BFH/BMJ/BMV/BUB
Średnia (głosów: 2) | (7.5) |
Trwałość | 8.0/10 |
Utrzymanie | 4.5/10 |
Dynamika | 10.0/10 |