Wady fabryczne silnika 1.6 VTi
Użytkownicy silnika 1.6 VTi produkowanego przez koncern PSA zgłaszają liczne wady fabryczne tej jednostki. Jest to konstrukcja, która powstała przy współpracy z BMW a znajdziemy ją pod maską takich samochodów jak Citroen, Peugeot czy MINI.
Źle zaprojektowane pierścienie oraz cienki łańcuch rozrządu
Silnik byłby bardzo dobrym silnikiem, gdyby nie źle zaprojektowane pierścienie (ekologia) oraz cienki łańcuch rozrządu. Mechanicy niestety nie potrafią ustawić i poprawnie napiąć łańcucha i trzeba samemu to ogarnąć. Spalanie 1,5-2 L oleju na 1000 km to jest norma w tym silniku. Silnik chodzi jakby miałzobacz komentarz
Spalanie oleju i błąd „pollution system fault”
Moim zdaniem ten silnik jest jednym z najgorszych. Mam Peugeota 308 z tym silnikiem z przebiegiem około 120 tys. km i jego głównym problemem u mnie jest spalanie oleju w ilości 1,5 l na 1000 km (w spalinach czuć zapach spalonego oleju i widać charakterystyczny
Wypalanie dziury w tłokach
Kupiłem Peugeota 308 LPG z tym silnikiem. Komputer nie wykrył problemów z mieszanką, zero check engine, aż tu wypaliło dziurę w tłoku. Koszt remontu 8000PLN, bo nikt się nie chce podjąć tulejowania bloku. Nie odczułem problemów z pobieraniem oleju. Natomiast falowanie obrotów, gaśnięcie bez powodu
Wypadanie gniazd zaworowych
Problemowy silnik z niskiej jakości komponentów. Podstawowy problem to wypadanie gniazd zaworowych i kompletny remont silnika, gdzie głowica jest nie regenerowalna bo po złożeniu występują znów te same problemy. Kody P1338, P1336 czyli wypadanie zapłonu z tym związane. Pozatym rozciąganie łańcucha rozrządu i zwiększający się apetyt