Silnik Rover 1.8 16V Turbo 150KM-160KM 18K4G był stosowany w latach 2000-2005 w modelach Rover 75 oraz Rover MG ZT. To najmocniejsza odmiana z rodziny K, która została wyposażona w turbosprężarkę. Konstrukcja oparta na wersji wolnossącej, która przeszła kilka modyfikacji. Jednostka zastąpiła starszą wersję 2.0, która w tamtym czasie nie spełniała norm spalin.
Niestety nie udało się wyeliminować przypadłości z wersji bez doładowania co skutkuje problemami z elektroniką oraz awarią układu chłodzenia. Właśnie ta druga przypadłość jest najbardziej uciążliwa bo doprowadza do przepalania uszczelki pod głowicą. Użytkownicy aut z tym silnikiem muszą wiedzieć że nie wszystkie częeści zamienne są dostępne od ręki, czasami trzeba czekać na ich sprowadzenie a ceny nie należą do niskich. Po stronie plusów trzeba zapisać bardzo dobra dynamikę, wysoką kulturę pracy oraz świetne osiągi.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |