Silnik Rover 2.0 V6 24V 150KM 20K4F silnik w szedł do produkcji w 1996 roku i zadebiutował pod maską modelu Rover 800 FL a w późnijeszych latach znajdziemy go pod maską Rover.75 oraz Rover 45.Jednostka całkowicie opracowana przez inżynierów z Rover Group a od 2004 roku produkowana na licencji Kia przez co można ją spotkać w kilku modelach tej marki.Konstrukcja jak na tamte czasy technologicznie bardzo zaawansowana co stawia ją czele nowoczesnych silników.
Trzeba nadmienić że był on najlżejszym oraz najkrótszym silnikiem V6 w swojej klasie.Pierwsze silniki z lat produkcji 1996-1998 ze względu na na ich ręczne wykończenie miały problem z uszczelką pod głowicą (zbyt niski poziom dociśnięcia elemntu uszczelki) Wraz z prowadzeniem modelu Rover 75 silnik musiał zostać przeprojektowany aby zmieścił się pod maską modelu i ta operacja spowodowała weliminowanie problemu uszczelki pod głowicąJednostka może poszczycić się bardzo dobrymy osiągami wysoką lulturą pracy o świetną dynamiką.Po stronie minusów trzeba zapisać problematyczny serwis,koszty części oraz wysoki poziom spalania.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |