Silnik Renault 1.6 16V MPI 105KM-106KM K4M był stosowany od 2009 roku w modelach koncernu Renault oraz Dacia Konstrukcja jednostki oparta na starszej odmianie z rodziny K7 wprowadzona do produkcji już w 1995 roku. Silnik z wtryskiem wielopunktowym wykonany z żeliwa z aluminiową głowicą z rozrządem opartym na pasku.
Jednostka trwała o prostej konstrukcji i niskiej awaryjności a co za tym idzie tania w użytkowaniu ,przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu pokona przebiegi ponad 400 tys km. Do największych mankamentów trzeba zaliczyć drobne awarie osprzętu takiego jak przepustnica ,cewki czy drobna elektryka. Nie stanowi to jednak dużego problemu ponieważ części są ogólno dostępne a serwis bezproblemowy.Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 3) | (8.3) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 9.3/10 |
Dynamika | 5.7/10 |