Silniki Renault MPI / EFI / IDE są stosowane w samochodach marki
Silnik Renault 1.4 MPI 75KM K7J znajdziemy pod maską samochodów marki Renault oraz Dacia. Konstrukcja silnika prosta a zarazem bardzo trwałą nie stwarzająca użytkownikowi większych problemów. Silnik był produkowany od 1995.r do 2010 r i był oparty na konstrukcjach z lat 80-tych.Jednostka żeliwna z aluminiową głowicą i pojedynczym wałkiem rozrządu napędzanym paskiem.
Silnik nie posiada hydraulicznych popychaczy przez co jego praca jest dosyć głośna, ponadto wymagana jest regulacja zaworów co 20-30 tys/km która jest dosyć kosztowna i uciążliwa.Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG. Po za tym silnik odwdzięcza się praktycznie zerową awaryjnością i dosyć przyzwoitym poziomem spalania .
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
8
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
trwała konstrukcja
niska awaryjność
przyzwoity poziom spalania
Wady
drobne awarie elektryki
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po po 90.000 km
Ilość oleju silnikowego:
3.4 L, typ oleju: Elf Excellium 5W40, wymiana po 10.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną