Opel

Silnik Opel 1.6 16V VVT ecoFLEX 115KM B16XER

5643
Silnik Opel 1.6 16V VVT ecoFLEX 115KM B16XER

Silniki Opel ecoFLEX / VVT / SIDI są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Cadillac
  • Saab

Silnik Opel 1.6 16V VVT ecoFLEX 115KM B16XER wszedł do produkcji w 2013 roku i miał zastosowanie w samochodach Opel Mokka A, Astra JFL . Jednostka spełnia rygorystyczne normy spalin Euro 6 . Silnik wyposażony w zmienne fazy rozrządu z wtryskiem wielopunktowy a rozrząd oparty na pasku którego interwał przypada na przebieg 150.000km lub 10 lat. Nowinka w silniku jest to brak klasycznego EGR-u, zostało zastosowane inne bardziej przyjazne rozwiązanie, które umożliwia samoczyszczenie. Uwaga na luzy zaworowe, są regulowane przez szklankowe popychacze. Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bardzo trwały a części oraz serwis nie należy do kosztownych .Minusem może być zbyt duże spalanie jednak rozwiązaniem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • wysoki poziom spalania
  • słaba dynamika

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 150.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

25%
0%
8%
8%
33%
17%
8%
Suma głosów: 12

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami