Silniki Opel ECOTEC / TwinPort / V6 są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 2.8 V6 Turbo 230KM Z28NEL miała zastosowanie w samochodach Opel Vectra C oraz Signum. Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, wysoki moment obrotowy i dużą żywotność. Minusem jest bardzo drogi serwis oraz części, między innymi wymiana rozrządu, który skład się z trzech łańcuchów – dwóch długich oraz jeden krótki, napinaczy i ślizgów. Zdarzają się awarie napinaczy przez który może przeskoczyć łańcuch a to wiąże się z kosztowna wymianą. Poza tym mankamentem silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz bezawaryjność a przy odpowiednim serwisowaniu i wymianach na czas olejów i filtrów bezproblemowo przejdziemy ponad 500 tys/km
Specyfikacja
Rodzaj układu:
6-cylindrowy
Ilość zaworów:
24
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Turbosprężarka
Zalety
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobre osiagi
Wady
awarie napinacza rozrządu
bardzo droga wymiana rozrządu
wyski poziom splania
drogi serwis
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Łańcuch
Ilość oleju silnikowego:
6.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną