Opel

Silnik Opel 1.0 12V ECOTEC 54KM X10XE

1016
Silnik Opel 1.0 12V ECOTEC 54KM X10XE

Silniki Opel ECOTEC / TwinPort / V6 są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Fiat
  • Saab

Silnik Opel 1.0 ECOTEC 54KM X10XE to pierwsza generacja rodziny zero która weszła do produkcji w 1996 roku i zasilała modele segmentu A oraz B. Konstrukcja silnika wykonana z żeliwa z aluminiową głowicą wyposażona we wtrysk wielopunktowy oraz rozrząd oparty na łańcuchu.. W opinii użytkowników silnik uchodzi za bardzo trwały oraz mało awaryjny.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania

Wady

  • słaba dynamika
  • niska kultura pracy
  • awarie sondy lambda

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.0 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (7.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 2.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

33%
33%
0%
0%
33%
0%
0%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

20.02.2023 Corsa B
(7.3)
Opinia: Mój pierwszy samochód! Rakieta jakich mało haha od odpalenia na odcięciu, upalana ostro przez 70tys km, dała radę, sprzedana dalej i cieszyła następne osoby
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 2.0/10
Zalety: bardzo mało pali, ciężko to zajechać, odpala
Wady: nie jedzie, nie brzmi, czasem krokowy się przycinał
  • Silnik: 54 x10xe
  • Rocznik: 1997
  • Przebieg: 250000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię