Silniki Opel SOHC / TWIN-TEC / CIH są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 1.6i SOHC MPI 84KM-87KM Z16SE był stosowany w latach 2000-2005 w szeregu modeli koncernu Opel .Jest to jedyna jednostka z rodziny która spełnia rygorystyczne normy spalin Euro4 Konstrukcja silnika uchodzi za bardzo trwałą nie sprawiającą użytkownikowi większych problemów. Do mankamentów trzeba zaliczyć drobne awarie osprzętu takie jak świece, kable zabrudzenia przepustnicy czy problem z sonądą lambda. Nie jest to duży problem ponieważ części są w przystępnych cenach a serwis bezproblemowy .Atutem tej odmiany jest dobra współpraca z LPG która zdecydowanie obniża koszty użytkowania.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
8
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
trwała konstrukcja
niska awaryjność
dostępność części
dobra współpraca z LPG
Wady
drobne awarie elktryki
awarie EGR
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po po 80.000 km
Ilość oleju silnikowego:
3.5 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
Niedawno nabyłem zadbanego Opla Astrę II KB z 2002 roku z silnikiem 84KM i 7 letnią instalacją LPG. Przebieg aktualny 310 tys km, silnik suchutki, chodzi cichutko, odpala bez problemu. Astry II są niezniszczalne i do dzisiaj wygląd mają bardzo przyjemny.
10.0/10
10.0/10
8.0/10
Zalety:
Prosta budowa, łatwy dostęp praktycznie do wszystkiego pod maską, tanie części
Wady:
Zauważyłem, że bierze trochę oleju
Silnik:
Z16SE
Rocznik:
2002
Przebieg:
310000
Spalanie:
8.0 l/100km
Polecam
24.06.2022astra g
(8.0)
Opinia:
Dobry stary silnik. Ponad 250 tys i mimo swoich problemów jeździ płynnie na benzynie i LPG jak się o niego dba.
10.0/10
7.0/10
7.0/10
Zalety:
Trwałość,bardzo dobry do gazu,cicha praca.
Wady:
Duże zużycie oleju,problemy z pierścieniami, trochę dużo pali ale jest LPG😀