Opel

Silnik Opel 1.6 Si 8V SOHC 75KM X16SZR

2164
Silnik Opel 1.6 Si 8V SOHC 75KM X16SZR

Silniki Opel SOHC / TWIN-TEC / CIH są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Daewoo

Silnik Opel 1.6i SOHC 75KM X16SZR był stosowany w latach 1998-2000 w modelach Opel Astra G.Silnik następcą  słabszej odmiany 71KM X16SZ  która niczym po za podniesieniem mocy się nie różni .Konstrukcja oparta na poprzedniku w której wprowadzono szereg zmian zwłaszcza w elektronice która pozwoliła na uzyskanie normy Euro2.Jednym z głównych nowinek jest wprowadzenie zaworu EGR do recyrkulacji spalin. Konstrukcja silnika uchodzi za bardzo trwałą nie sprawiającą użytkownikowi większych problemów. Do mankamentów trzeba zaliczyć drobne awarie osprzętu takie jak świece, kable zabrudzenia przepustnicy czy problem z sonądą lambda. Nie jest to duży problem ponieważ części są w przystępnych cenach a serwis bezproblemowy .Atutem tej odmiany jest dobra współpraca z LPG która zdecydowanie obniża koszty użytkowania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: jednopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bezproblemowy serwis
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • niska kultura pracy
  • drobne awarie osprzętu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 80.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (7.8)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 5.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

20%
0%
20%
0%
20%
0%
40%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

11.02.2024 Opel Astra F
(7.3)
Opinia: Po 16 latach użytkowania Opla Astry f, rocznik 1996, zdecydowanie polecam ten silnik. Potwierdzam, że przy corocznej wymianie oleju ( 5w40) oraz filtru oleju, co 2 lata filtru powietrza, silnik nie sprawia żadnych problemów. Na LPG przejechane 80.000 tyś km, trzeba pamiętać o systematycznej wymianie świec,
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Trwały, cichy, nie trzeba wysoko kręcić obrotów , dobrze współpracuje z LPG, Nie bierze oleju, lub bierze bardzo mało.
Wady: Niestety zdarzają się wycieki oleju z różnych miejsc ale są stosunkowo łatwe do usunięcia. Spalanie nie jest najniższe dlatego polecane jest założenie LPG.
  • Silnik: X16SZR
  • Rocznik: 1996
  • Przebieg: 267000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
05.10.2023 Astra G
(8.0)
Opinia: Silnik nie do zajechania. Zapala za każdym razem i dojeżdża wszędzie.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Trwały, tani w eksloatacji
Wady: Mała moc, niska kultura pracy
  • Silnik: 75 KM
  • Rocznik: 1998
  • Przebieg: 280000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
27.06.2023 OPEL ASTRA II G
(7.0)
Opinia: szkoda że już nie ma takich silników
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 5.0/10
Zalety: niskie koszty utrzymania, zwłaszcza z LPG przyjemny w spokojnej jeździe (elastyczny) cichy
Wady: dynamika
  • Silnik: X16SZR
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 180000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
17.02.2022 Opel Astra G
(8.7)
Opinia: Silnik pancerny, aczkolwiek trzeba go trochę "gnieść", jeśli chce się dynamicznie przyspieszyć. Maksymalny moment obrotowy nie powala, ale dostępny jest dosyć nisko, bo już przy około 3k rpm. Generalnie stary, lecz prosty w budowie silnik.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: - super śmiga z mieszalnikową instalacją LPG(II gen) - hydrauliczna kompensacja luzów zaworowych - spalanie LPG w graniach 9l przy normalnym stylu jazdy(do 3-3.5k rpm)
Wady: - często drobne zapocenia, jak to w Oplu bywa
  • Silnik: 1.6 8V X16SZR
  • Rocznik: 1998
  • Przebieg: 280000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam