Silniki Opel SOHC / TWIN-TEC / CIH są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 2.0i SOHC MPI 115KM X20SE była stosowana w latach 1994-1999 w modelach Opel Omega oraz Frontera.To kolejna odmiana po wersji C20NE w której wprowadzono szereg zmian zwłaszcza w sprawie emisji spalin. Przede wszystkim silnik w odróżnieniu od starszej wersji C20NE jest kolizyjny !!! Po za tym konstrukcyjnie jest to ta sama jednostka sprawdzona i trwała z bezproblemowym dostępem do części.Na minus trzeba zaliczyć wysoki poziom spalania oraz słabą dynamikę
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
8
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
trwała konstrukcja
niska awaryjność
dostępność części
dobra współpraca z LPG
Wady
wysoki poziom spalania
słaba dynamika
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po po 90.000 km
Ilość oleju silnikowego:
4.5 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
Opel Omega B x20se 2.0 8v, może nie jest autem sportowym ale za to odwdzieczy sie niesamowitym komfortem. Silnik wystarczający do przemieszczania się bez żadnych awari. Posiadam taki model 10lat i jeździ tylko na lpg i nic sie z nim nie dzieje. Polecam nie zdecydowanym.
9.0/10
10.0/10
7.0/10
Zalety:
Bardzo dobry do lpg
Elastyczny silnik moment obrotowy od 2400 obr/min
Trwała stara konstrukcja