Silnik Nissan 1.0 IG-T 101KM HR10DET wszedł do produkcji w roku 2019 i zasila modele Nissana oraz Renault. Silnik trzycylindrowy wyposażony w turbosprężarkę z wtryskiem wielopunktowym sprzężony z 5-biegową manualną skrzynią biegów. Jednostka 1.0 IG-T miała zastąpić odmianę wolnossąca o pojemności 1.6 16V która była od dłuższego czasu stosowana w tym modelu, ze względu na brak możliwości spełnienia wygórowanych norm spalin została wycofana.
Były obawy czy taki mały silnik jest wstanie poradzić sobie z dosyć dużym autem, tu duże zaskoczenie silnik nader dobrze się sprawuje a to za sprawą turbosprężarki. Jednostka dobrze reaguje na dodanie gazu zbiera się natychmiast to zasługa turbiny oraz skrzyni biegów która jest dobrze zestrojona co powoduje że jazda tym modelem nie sprawia problemów. Niestety są również minusy – skrzynia pięciobiegowa to dobre rozwiązanie na krótkie odcinki natomiast na drogach szybkiego ruchu przekłada się na niższą kulturę pracy oraz dosyć wysokie spalanie. Reasumując silnik 1.0 IG-T jest idealnym rozwiązaniem dla osób szukających pojazdów do użytku miejskiego lub na krótsze odcinki – zaletą jest brak filtra cząstek stałych oraz niski poziom spalania.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 1) | (9.3) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |