Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 2.0 R4 16V Turbo EQ Boost 197KM-299KM M264

2968
Silnik Mercedes 2.0 R4 16V Turbo EQ Boost 197KM-299KM M264

Silniki Mercedes R3 / R4 Turbo / R6 Turbo są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz
  • Infiniti

Silnik Mercedes 2.0 R4 EQ Boost 197-299KM z rodziny M264 stosowany od 2017 roku.



EQ Boost :

Konstrukcja silnika o pojemności 2.0l wykonana z aluminium turbodoładowana  wyposażona w dodatkowe elektryczne doładowanie EQ Boost. Jednostka jest układem miękkiej hybrydy z silnikiem elektrycznym o mocy 16kW, z momentem obrotowym 240NM oraz instalacją elektryczną 48V. Ta dodatkowa moc jest wytwarzana przez zintegrowany alternator rozrusznika który odpowiada za napęd pompy wody oraz klimatyzacji co pozwala na odciążenie jednostki spalinowej. Zadaniem miękkiej hybrydy jest wspomaganie silnika podczas ruszania oraz przyspieszania z niskich obrotów. Te wszystkie zabiegi wpłynęły na poprawę pracy silnika ale przede wszystkim na obniżenie poziomu spalania.



Opis Ogólny :

Jednostka o pojemności 2.0L weszła do produkcji w 2017 roku i jest następcą silników z rodziny M270. Konstrukcja silnika nowoczesna, w której zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę  twin-Scroll ,zmienne fazy rozrządu VVT oraz filtr cząstek stałych GPF. Ta odmiana występowała w dwóch wersjach o oznaczeniach M260 i M264 z napędem na tył oraz przódWersja M260 montowana była poprzecznie z napędem na oś przednią natomiast wersja M264 montowana była wzdłużnie i napędzała oś tylną. Trzeba nadmienić iż jednostka spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. W opinii użytkowników uchodzi za bardzo udaną konstrukcję, która charakteryzuje się dobrą dynamiką, wysoką kultura pracy oraz niska awaryjnością.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • Miękka Hybryda
  • bardzo dobra dynamika
  • świetna elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Ilość oleju silnikowego: 5.8 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 25.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

60%
7%
7%
7%
7%
7%
7%
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami