Silnik Mercedes 1.5 R4 EQ Boost 184KM to najsłabsza odmiana o tej pojemności z rodziny M264 stosowana od 2019 roku.
EQ Boost :
Konstrukcja silnika wykonana z aluminium turbodoładowana wyposażona w dodatkowe elektryczne doładowanie EQ Boost. Jednostka jest układem miękkiej hybrydy z silnikiem elektrycznym o mocy 16kW, z momentem obrotowym 240NM oraz instalacją elektryczną 48V. Ta dodatkowa moc jest wytwarzana przez zintegrowany alternator rozrusznika który odpowiada za napęd pompy wody oraz klimatyzacji co pozwala na odciążenie jednostki spalinowej. Zadaniem miękkiej hybrydy jest wspomaganie silnika podczas ruszania oraz przyspieszania z niskich obrotów. Te wszystkie zabiegi wpłynęły na poprawę pracy silnika ale przede wszystkim na obniżenie poziomu spalania.
Opis Ogólny :
Jednostki o pojemności 1.5 L oraz 2.0L z rodziny M260/M264 weszły do produkcji w 2017 roku i jest następcą silników z rodziny M270.Konstrukcja silnika nowoczesna, w której zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę twin-Scroll ,zmienne fazy rozrządu VVT oraz filtr cząstek stałych GPF. Ta odmiana występowała w dwóch wersjach o oznaczeniach M260 i M264 z napędem na tył oraz przód. Wersja M260 montowana była poprzecznie z napędem na oś przednią natomiast wersja M264 montowana była wzdłużnie i napędzała oś tylną. Trzeba nadmienić iż jednostka spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. W opinii użytkowników uchodzi za bardzo udaną konstrukcję, która charakteryzuje się dobrą dynamiką, wysoką kultura pracy oraz niska awaryjnością.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |