Silnik Chrysler 3.6 V6 24V VVT 299KM-310KM ERC

7051
Silnik Chrysler 3.6 V6 24V VVT 299KM-310KM ERC

Silniki Chrysler V6 Pentastar są stosowane w samochodach marki

  • Chrysler
  • Dodge
  • Jeep
  • Fiat

Silnik Chrysler 3.6 V6 24V VVT o mocach 299, 305 lub 310KM to kolejna odmiana jednostki która była stosowana od 2013 roku.Pierwsze wersje zostały zaprezentowany w 2009 roku podczas New York Auto Show, a debiut przypadł na 2011 r w modelach Chrysler, Jeep oraz Dodge. Początkowo silnik nazywał się Phoenix ze względu na konflikt znaku towarowego został zmieniony na nazwę Pentastar, która pochodzi z Chrysler Corporation stosowanej od 1963r. Konstrukcja widlasta, 24-zaworowa, wykonana w całości z aluminium (blok oraz głowica) zasilana wtryskiem wielopunktowym z rozrządem opartym na łańcuchu. Jednostka wyposażona w podwójne fazy rozrządu zaworu, co wpływa na zdecydowanie wyższą kulturę pracy. Silnik może poszczycić się świetną dynamiką oraz bardzo dobrymi osiągami.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.6-6.0 L L, typ oleju: 5W30, wymiana po 13.000 km lub 6 miesięcy
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 7.5/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
0%
0%
50%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

30.07.2023 Dodge Challenger III gen
(9.3)
Opinia: Silnik jeżdzi w Dodge Challenger auto nowe więc póki co bez zastrzezeń pali niewiele około litr więcej niż 2.0 TSI.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny
Wady: brak
  • Silnik: 305 KM 3.6
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 20000
  • Spalanie: 10.5 l/100km
Polecam
31.12.2022 Chrysler T&C 2014.
(8.7)
Opinia: Silnik mocny i żwawy. Nie ma nic wspólnego ze starymi amerykańskimi leniwcami. Został zrobiony przez Japończyków. Niestety to już nie tak prosta konstrukcja jak stare, ale nie ma róży bez kolców. U mnie jeździ w Chryslerze T&C. Do tego samochodu nadaje się bardzo dobrze. Spalanie
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Trwałość, kultura, osiągi, dobra współpraca z LPG.
Wady: Uwaga na wersje do 2014 r.
  • Silnik: 286
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 16.0 l/100km
Polecam