Silnik Volvo 2.9 R6 24V VVT B6294S2 o mocy 196KM miał zastosowanie w modelu Volvo S80 w latach 2002-2006. Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, rozrządem na pasku, którego wymianę mechanicy sugerują na przebieg 60tys km, co uchroni potencjalnego użytkownika przed jego zerwaniem. Dodatkowo silnik jest wyposażony w system zmiennych faz rozrządu. Jednostka nie stwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys. km.
Do największych przypadłości można zaliczyć awarie przepustnicy czy problem z czujnikiem przepływomierza, trzeba zwrócić szczególna uwagę na wycieki oleju od strony walka rozrządu. Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Do takich należy wymiana rozrządu przy którym również może być konieczna wymiana koła zmiennych faz rozrządu co generuje dodatkowe koszty. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.9 R6 B6294S2 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 1) | (8.7) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 6.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |