Volvo

Silnik Volvo 1.9 16V DOHC 140KM B4204S

17276
Silnik Volvo 1.9 16V DOHC 140KM B4204S

Silniki Volvo VME - DOHC są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 1.9 16V DOHC B4 204S o mocy 140KM znany z modeli Volvo S40/V40 pod oznaczeniem 2.0 16V. Konstrukcja silnika z lat 90-tych, trwała o niskiej awaryjności aczkolwiek nie jest wolna od awarii. Silnik przez lata przeszedł szereg modernizacji, które pozwoliły na wyeliminowanie wadliwych elementów. Największymi wadami silnika są pękające głowice oraz awarie przepływomierza. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku którego interwał przypada na 100 tys/km.


Budowa głowicy silnika różni się od klasycznych i wymaga doświadczenia w ewentualnych naprawach. Co do spalania silnik nie jest paliwo-oszczędny, średnie spalanie na poziomie 10L/100km, w mieście zdecydowanie ponad  10 L. Atutem jest możliwość montażu instalacji LPG. W modelach z pierwszych lat produkcji  jest hydrauliczna regulacja zaworów a w późniejszych wersjach zastosowano ręczną regulacje co wiąże się z korektą luzów co 20-30tys /km. Kierowcy użytkujący auta z tym silnikiem chwalą go za trwałość, niską awaryjność oraz niezłą dynamikę.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • niska awaryjność

Wady

  • wysokie spalanie
  • awarie przepustnicy
  • pękające głowice
  • większa awaryjność odmiany z pierwszych lat produkcji do 1999r

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 100.000
  • Ilość oleju silnikowego: 5.4-5.6 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (6.7)
Trwałość 5.0/10
Utrzymanie 5.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 1

Najbardziej awaryjna część

33%
0%
0%
0%
0%
50%
17%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

02.11.2017 Leszek
(6.7)
Opinia: Silnik dobry ale po przejechaniu 220 tys km zaliczyłem remont padła głowica przy okazji duży remont wymiana wszystkich podzespołów elektryki,dodatkowo przepustnica i od tej pory zero problemów.Auto się nie opłacało sprzedawać więc remont był jedynym rozsądnym rozwiązaniem.Przed remontem silnik hulał jak tralala ale przyszedł czas
  • 5.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Volvo V40 I 2.0 140KM
  • Rocznik / Przebieg: 1999r 270tys
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam