Silnik Volvo 1.8 16V DOHC B4 184S o mocy 115KM z rodziny Volvo Modular Engine miał zastosowanie w samochodach Volvo S40/V40 pierwszej generacji. Jednostka bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku, którego interwał przypada na 100 tys/km. Konstrukcja nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów.
Jednostka nie jest wolna awarii a do najbardziej newralgicznych jest wspomniane koło. Objawem jest drganie, hałas oraz spadek mocy, inne przypadłości to awarie przepustnicy. Budowa głowicy silnika różni się od klasycznych i wymaga doświadczenia w ewentualnych naprawach. Co do spalania silnik średnio pali 8L/100km ale przy cięższej nodze może być ponad 10L.
Jednostka na wyższych obrotach dobrze się zbiera ale przekłada się to na duże spalanie i bardzo głośną pracę a w innym przypadku ma słabą dynamikę i przy wyprzedzaniu jest konieczność redukcji na bieg niższy!!! Atutem jest możliwość montażu instalacji LPG, dużym plusem jest hydrauliczna regulacja zaworów. Kierowcy użytkujący auta z tym silnikiem chwalą go za trwałość, niską awaryjność oraz niezłą dynamikę.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 2) | (9.3) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 8.0/10 |