Silnik Volvo 2.4 R5 20V VVT B5244S2 o mocy 140KM został opracowany wspólnie z konstruktorami Porsche. Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania. Wersja 140-konna nieco ospała o słabszej dynamice więc lepszym wyborem jest wersja 170-konna której parametry są na wysokim poziomie. Jednostka nie stwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys. km.
Do największych przypadłości można zaliczyć awarie przepustnicy, cewki zapłonowej czy przepływomierza. Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Do takich należy wymiana rozrządu, którego cena dochodzi do 1500zł. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.4 R5 20V VVT B5244S2 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.
Rodzaj układu: 5-cylindrowy
Ilość zaworów: 20
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 7) | (7.4) |
Trwałość | 8.3/10 |
Utrzymanie | 6.9/10 |
Dynamika | 7.1/10 |