Silnik Volvo 2.0 R5 20V DOHC Turbo B5204T4 o mocy 163KM miał zastosowanie w takich autach jak Volvo S80 czy C70. Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania. Jednostka nie stwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys. km. Jednostka nie jest jednak wolna od awarii.
Do największych przypadłości można zaliczyć awarie przepustnicy (zabrudzenia) – koszt nowej to około 3000zł a regeneracja około 1000zł. Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Do takich należy wymiana rozrządu, którego cena dochodzi do 2000zł. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.0 R5 B5204T4 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.
Rodzaj układu: 5-cylindrowy
Ilość zaworów: 20
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 1) | (8.7) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 6.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |