Volvo

Silnik Volvo 2.5 R5 20V CVVT Turbo 220KM B5254T3

35927
Silnik Volvo 2.5 R5 20V CVVT Turbo 220KM B5254T3

Silniki Volvo VME - VVT / CVVT są stosowane w samochodach marki

  • Volvo
  • Ford

Silnik Volvo 2.5 R5 20V CVVT Turbo B5254T3 o mocy 220KM występował w samochodach Volvo C30, S40 II, V50, C70 II pod oznaczeniem T5 a także w odmianach ST Forda Focusa Mk2, Mondeo Mk4 oraz S-MAX Mk1. Jednostka wyposażona w bezstopniową regulację faz rozrządu oraz plastikowy kolektor dolotowy.



Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania. Jednostka niestwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys/km. Do największych przypadłości można zaliczyć awarie przepustnicy (koszt nowej to około 3000zł a regeneracja około 1000zł).


Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Do takich należy wymiana rozrządu, którego cena dochodzi do 2000zł. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.5 R5 20V B5254T3 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • świetna dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania
  • możliwość montażu LPG

Wady

  • wysokie koszty serwis
  • wysokie koszty części
  • kosztowna wymiana rozrządu
  • zabrudzenia przepustnicy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km
  • Ilość oleju silnikowego: 5.8 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.1)
Trwałość 7.3/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 2

Najbardziej awaryjna część

23%
3%
58%
3%
3%
3%
6%
Suma głosów: 31

Opinie użytkowników

21.10.2019 Mondeo MK4
(8.0)
Opinia: Dynamika silnika rewelacja, po awarii układu chłodzenia panewka przekręcona i silnik do remontu. Dziwne, że tylko w Fordach, jakby z innego stopu blok odlany. Spalanie LPG też ok, ale po awarii i remoncie oszczędności poszły w niepamięć. Silnik fajny, acz ryzykowny, niewielu jest ludzi umiejących
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 220 Huba
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 195400
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Odradzam
27.12.2018 Sined
(7.7)
Opinia: Rewelacyjne odczucia z jazdy, niestety kosztem bardzo dużej bolączki - zachęcam do poczytania forum Volvo i Ford gdzie właśnie B5254T ma poważną awarię czyli pękający blok pomiędzy 1 i 2 cylindrem. Nikt o tym nie pisze, ale w praktycznie na forach zagłebiając się jest sporo
  • 6.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: B5254T3
  • Rocznik / Przebieg: 2007
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam
19.10.2017 darek
(8.7)
Opinia: Silnik rewelacyjny,idealny na długie dystansy cichy mocny lubiący jak się mu ciśnie,co ważne nie męczy się.Minus koszty serwisu i spalanie które spędza sen z powiek średnio 10L to zdecydowanie za dużo,niestety tym silnikiem nie da się jeździć ekonomicznie bo tylko się dotknie pedał gazu auto
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Volvo V50 2.5 T5 220KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008/ 260.000km
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam