Volvo

Silnik Volvo 2.4i R5 20V CVVT 170KM B5244S4

55155
Silnik Volvo 2.4i R5 20V CVVT 170KM B5244S4

Silniki Volvo VME - VVT / CVVT są stosowane w samochodach marki

  • Volvo
  • Ford

Silnik Volvo 2.4i R5 20V CVVT o mocy 170KM został opracowana wspólnie z konstruktorami Porsche. Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania. Odmiana B5244S4 stosowana od 2004 roku została wyposażona w bezstopniową regulację faz rozrządu oraz plastikowy kolektor dolotowy. Jednostka niestwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys/km.


Do największych przypadłości można zaliczyć awarie przepustnicy, cewki zapłonowej czy przepływomierza. Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Do takich należy wymiana rozrządu, którego cena dochodzi do 1500zł. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.4i R5 20V CVVT jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dobra kultura pracy
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • wysokie koszy serwisu
  • wysokie koszty części
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie przepustnicy
  • awarie przepływomierza
  • droga wymiana rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5-5.8 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (9.4)
Trwałość 9.8/10
Utrzymanie 8.7/10
Dynamika 9.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 0

Najbardziej awaryjna część

8%
4%
33%
17%
17%
8%
13%
Suma głosów: 24

Opinie użytkowników

21.07.2024 V50
(8.7)
Opinia: Świetny motor. 20 lat, 366tys km. w tym 150 ma LPG. Awarie: osprzęt (alternator), czujnik ciśnienia na listwie paliwowej. Niestety ostatnio w te upały zagotował się płyn i puściła uszczelka pod głowicą.
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: - elastyczność - trwałość - osiągi - przy LPG ekonomiczny
Wady: - wysokie spalanie - to nie wada a raczej cecha - moc rozwijana jest bardziej liniowo, inaczej niż przy turbo
  • Silnik: 170KM
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 366000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
25.09.2019 Volvo V70
(10.0)
Opinia: świetny silnik, bezawaryjny spokojnie przejedzie 500tys :D dobry do lpg
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2.4 170KM
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 450tys
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
08.08.2018 Michał
(9.3)
Opinia: Posiadam S40 z tym silnikiem w manualu i zgadzam się z opinią innych tutaj. Takich silników już nie robią... a niestety
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 170
  • Rocznik / Przebieg: 2005 260000
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam
18.02.2018 Adas
(9.3)
Opinia: Super silnik. Nic się nie dzieje naprawiłem zawieszenie bo coś mi tam stukało I tyle tankuje paliwo wymieniam olej . Przerabialem te wszystkie audi te passaty I uwierzcie mi volvo z tym silnikiem jest najlepszy szukajcie manuala nie będziecie mieli żadnych problemów. Prędzej wam
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: S60 170
  • Rocznik / Przebieg: 2005 270000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
28.01.2018 Marek
(9.7)
Opinia: Polecam jeżdżę v50 z tym silnikiem od 10 lat na lpg 0 awarii spalanie na poziomie 10l lpg co do rozrządu koszt wymiany 600zł lub 350zł i dwie godziny pracy Silnik gorąco polecam jedna z najlepszych benzynowych jednostek na Świecie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: v50 170KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004 280tys.km
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam