Silnik Volvo 2.5 R5 20V CVVT Turbo B5254T6 o mocy 20KM miał zastosowanie w Volvo S80 II, V70 III a także w Fordzie Kuga Mk1. Jednostka wyposażona w bezstopniową regulację faz rozrządu oraz plastikowy kolektor dolotowy.
Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania. Jednostka nie stwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys/km. Do największych przypadłości można zaliczyć awarie przepustnicy (koszt nowej to około 3000zł a regeneracja około 1000zł).
Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Do takich należy wymiana rozrządu, którego cena dochodzi do 2000zł. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.5 R5 20V B5254T6 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.
Rodzaj układu: 5-cylindrowy
Ilość zaworów: 20
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 1) | (9.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 7.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |