Silnik Volkswagen 4.0 V8 TFSI z rodziny EA824 o mocy 420 lub 435KM zadebiutował w 2012 roku i miał zastosowanie w samochodach segmentu Audi S7 oraz A8. Nowoczesna konstrukcja z podwójnym doładowaniem BiTurbo. Jednostka sprzężona jest z 8-biegową skrzynią Tiptronic i rozpędza się do setki w niespełna 4,5 sekundy a prędkość jaką osiąga to 250km/h. Producent deklaruje spalanie w mieście w granicach 13l a na trasie około 10l/100km przy prędkości do 140km/h.
Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dopracowana pod każdym względem. Musimy pamiętać że jednostki tego typu nie są tanie w użytkowaniu a części są kosztowne. Nie specjalnie silnik jest zalecany do montażu instalacji LPG ,jeżeli się zdecydujemy musi ona być dobrej klasy oraz idealnie zestrojona, w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem silnika. Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bezawaryjny, jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii które są bardzo kosztowne.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: bezpośredni
BiTurbo
Kody silnika: CEUA/CEUC/CTGA
Średnia (głosów: 1) | (9.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 7.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |