Silnik Volkswagen 2.0 16V TFSI z rodziny EA113 o mocy 265, 260, 272 lub 280KM wszedł do produkcji w 2004 roku i miał zastosowanie w sportowych wersjach Audi S3, TT, Seat Leon II Cupra R, VW Golf VI R i Scirocco II. Konstrukcja silnika nowoczesna, miała zastąpić wysłużoną aczkolwiek bardzo trwałą i udaną jednostkę 1.8 Turbo. Silnik został oparty na wersji 2.0 FSI wolnossącej, która została wycofana z produkcji. Jednostka wyposażona we wtrysk bezpośredni z wysokociśnieniową pompą paliwa oraz turbosprężarką. Konstrukcja tłoków, głowicy i kadłuba wykonany ze stopu aluminium. Ponadto zastosowano kolektor z klapami sterującymi przepływem powietrza jak również system zmiennych faz rozrządu
Takie rozwiązania przełożyły się na bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy oraz niski poziom spalania. Poza tymi atutami silnik okazał się bardzo problematyczną konstrukcją, którą trapiły poważne awarie, co powodowało wysokie koszty naprawy. Do najbardziej uciążliwych trzeba zaliczyć duże ubytki oleju, gromadzenie się nagaru na zaworach dolotowych oraz problem z zacierającymi się wałkami rozrządu. Właśnie największym problemem był duży ubytek oleju, który w konsekwencji doprowadzał do poważne awarii jakim były zatarcia wałków rozrządu. Poza tak problematycznymi usterkami silnik chwalony jest za dobre osiągi, wysoką kulturę pracy oraz bardzo dobra dynamikę.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Kody silnika: BHZ/CDLA/CDLB/CDLF/CDLK
Normy oleju do silników benzynowych:
Norma VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00, ACEA C3 lub API SN
Rozrząd
Wymiana paska rozrządu jest uzależniona od modelu oraz roku produkcji i może przypadać na 150.000 km lub 180.000 km !
Średnia (głosów: 1) | (9.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 7.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |