Volkswagen

Silnik VW 1.8 16V TFSI 180KM EA888evo CJS

32134
Silnik VW 1.8 16V TFSI 180KM EA888evo CJS

Silniki Volkswagen TFSI / TFSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.8 16V TFSI o mocy 180KM z oznaczeniem EA888evo lub Gen.3 wszedł do produkcji w 2011 roku. Jest to trzecia generacja tej jednostkiKonstrukcja silnika została poddana modyfikacjom w celu uniknięcia poważnych usterek, które trapiły wersje poprzednie co pozwoliło wyeliminować wysoką awaryjność jednostki. Najważniejszą zmianą było wprowadzenie podwójnego układu wtryskowego, wspólnego wielopunktowego MPI oraz bezpośredniego FSI z 8-ma wtryskiwaczami.


Najbardziej jednak oczekiwane zmiany zaszły w budowie głowicy, z której usunięto kolektor wydechowy oraz zastosowano nowe tłoki. Te zabiegi pozwoliły na wyeliminowanie dużego poboru oleju, co było zmorą poprzedniej wersji. Ulepszono układ doładowania, turbosprężarka otrzymała zawór spustowy sterowany elektronicznie oraz wprowadzono nowszej generacji termostat regulowany elektronicznie. Te oraz inne rozwiązania wpłynęły na wyższą kulturę pracy, lepszą dynamikę oraz niższy poziom spalania. a co najważniejsze silnik stał się praktycznie bezawaryjny. Użytkownicy aut z tym silnikiem będą usatysfakcjonowani dobrymi osiągami wysoką kulturą pracy oraz niskim poziomem spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kody silnika: CJSA/CJSB/CJSC

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (8.8)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

42%
8%
32%
2%
5%
2%
11%
Suma głosów: 66

Opinie użytkowników

20.01.2024 Seat Leon 5F SC 1.8 CJSA
(7.7)
Opinia: Silnik dobrej trwałości. Warunek zmiana oleju nie rzadziej niż co 10000km. Przejechałem 100kkm i w tym czasie trzeba było zrobić odmę (15 min roboty), rurkę od chłodzenia za termostatem - ciekła i pierwszą lambdę. Wszystko robiłem sam. Silnik łatwy w podstawowych naprawach, wszystko na wierzchu.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Oszczędny, dynamiczny i cichy. Łatwy dostęp do obsługi serwisowej (filtr oleju z góry). Ma potencjał do rozwoju. Dynamiczny powyżej 2500 rpm
Wady: Podwójny układ wtryskowy. Problemy z odmą. Nie lubi obrotów poniżej 2500 rpm. Części raczej do tanich nie należą.
  • Silnik: 180 KM
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 219000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
19.01.2024 VW Golf VII Alltrack FL
(9.0)
Opinia: Przejechałem samochodem z tym silnikiem przez 4 lata 66 000 km. Przed ten czas nie przydarzyła się żadna awaria. Olej wymieniany co 14-15 tys. km. Między wymianami znikomy pobór oleju (ok. 3 mm na bagnecie) w aucie z turbo to chyba normalne. Silnik w
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dobra dynamika, bezawaryjność
Wady: Wysokie spalanie w warunkach miejskich
  • Silnik: 180 KM CJSB
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 99000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
30.09.2022 Leon III
(8.7)
Opinia: Rozciekający się termostat przy ok 60 tys. problem ogólnie znany i występujący w każdym silniku prędzej czy później. Bierze znikome ilości oleju więc można powiedzieć że ten problem został wyeliminowany. Słabe turbo IHI 150tyś i wymiana bądź kompletna regeneracja, luz na klapach - żeliwo do
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Zapewnia dobrą dynamikę Można osiągnąć relatywnie niskie spalanie na trasie Potencjał tuningu
Wady: Cieknący termostat - wada fabryczna Słabej jakości turbo IHI Skrzynia DQ200 "plastikowa"
  • Silnik: 180 CJSA
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 135
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
20.04.2021 Seat Leon III FR
(9.7)
Opinia: Bardzo dobry silnik. Brak poboru oleju. Silnik dynamiczny i spalanie na bardzo przyzwoitym poziomie jak na pojemność i moc silnika
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, Spalanie, Kultura pracy
Wady: Brak
  • Silnik: 180KM/CJSA
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 33000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię