Silnik Volkswagen 1.5 TSI 16V z rodziny EA211 o mocach 114, 130 lub 150KM wszedł do produkcji w 2017 roku debiutując w Golfie VII po liftingu. To najnowsza konstrukcja koncernu VW, która ma zastąpić wysłużony silnik 1.4 TSI nie spełniający obecnych norm CO2. Rozwiązania, które wprowadzono pozwoliły na uzyskanie lepszych osiągów oraz spełnienie rygorystycznych normy spalin Euro 6d Temp obecnie obowiązujących w silnikach benzynowych.
Potrzebujesz nowych opon zimowych?
Skorzystaj z atrakcyjnej oferty SklepOpon.com i zyskaj pewność na zimowych drogach!
Znajdziemy tu IV generacji układ wtryskowy TSI z wtryskiem bezpośrednim o bardzo wysokim ciśnieniu aż 350 bar. Nowością jest zastosowanie turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek VGT co do tej pory było zarezerwowane dla silników wysokoprężnych. Oznacza to, że sterowanie kątem łopatek będzie realizowane elektronicznie co przekłada się na bardzo szybka reakcję na dodanie gazu. To rozwiązanie przede wszystkim wpłynęło na zdecydowanie lepszą dynamikę oraz świetną elastyczność. Jednostka została wyposażona w system dezaktywacji cylindrów ACT znany z poprzedniej odmiany 1.4 TSI. Celem układu jest ograniczenie zużycia paliwa a polega ono na zamknięciu zaworów na dwóch cylindrach. Wtedy pracę przejmują pozostałe dwa, odbywa się to w momencie niskiego obciążenia jednostki .Ze względu na koniecznosć spełnienia wygórowanych norm spalin silnik został wyposażony w filtr cząstek stałych GPF.
Trzeba nadmienić, że wersja 150-konna ma wykonane cylindry w technologii APS (atmospheric plasma spray) Jest to technologia natryskiwania plazmowego na ścianki cylindrów specjalnego proszku, to pozwala na uzyskanie porowatej struktury w której zatrzymuje się olej dając lepsze smarowanie. Ten zabieg zdecydowanie wpływa na niższe spalanie zwłaszcza na zimnym silniku. Dodatkowo system ten został tak skonstruowany aby mógł swobodnie współgrać z napędem hybrydowym do którego będzie stosowany. Silnik jest chwalony za bardzo wysoką kulturę pracy, świetną dynamikę oraz niski poziom spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 18) | (8.1) |
Trwałość | 8.1/10 |
Utrzymanie | 7.9/10 |
Dynamika | 8.2/10 |