Silnik Volkswagen 1.4 16V TSI o mocy 180 lub 185KM miał debiut w roku 2006 i jest to najmocniejsza odmiana z całej rodziny EA111. Silnik wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę wspomaganą przez kompresor oraz system zmiennych faz rozrządu. Wszystko to miało wpłynąć na wysoką kulturę pracy oraz dobre osiągi przy niewielkim zużyciu paliwa. Pod tym względem konstruktorzy z pod znaku VW osiągnęli zamierzony cel, jednostka spisuje się rewelacyjnie jest dynamiczna i oszczędna. Niestety nikt nie przypuszczał, że będzie tak awaryjna.
Odmiany silnika z początku produkcji cierpiały na awarie napinacza łańcucha rozrządu oraz jego rozciąganie. Ponadto trzeba zwrócić uwagę na awarie sprzęgiełka magnetycznego pompy wody oraz pękające tłoki i pierścienie. Po 2010 roku silnik został w wielu kwestiach poprawiony a jego usterkowość zmalała. Pamiętać jednak trzeba, że każdy silnik wymaga odpowiedniego serwisowania i przed zakupem warto sprawdzić jego historię oraz przebieg.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Kody silnika: CAVE/CAVG/CTHG//CTHE/CTJA/CTJC
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |