Silnik Volkswagen 1.2 16V TSI o mocy 110KM z rodziny EA211 został wprowadzony na rynek w 2012 roku wraz z modelem Skoda Octavia III. Jednostka 16-zaworowa z dwoma wałkami rozrządu, wykonana z aluminium. Wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę oraz rozrząd oparty na pasku, którego interwał przypada na 210.000km. Jednostka zastąpiła poprzednią, awaryjną wersję 8-zaworwoą z rodziny EA111. Silnik z początkowych lat produkcji cierpiał na poważne awarie takie jak – rozciągający się łańcuch rozrządu, który często doprowadzał do poważnej
awarii silnika, awarie uszczelki pod głowicą, duży ubytek oleju oraz problem ze sterowaniem silnika. Nowy silnik przeszedł wiele modernizacji i zostały wyeliminowane awarie trapiące poprzednika. Co do samej kultury pracy tej jednostki jest na bardzo dobrym poziomie, również spalanie można zaliczyć na duży plus. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie o dobrych parametrach, niskiej awaryjności oraz przyzwoitym poziomie spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Kody silnika:CYVB/CJZD
1.2 TSI/TFSI (EA211) wersja po 2012r układ rozrządu napędza pasek – wymiana po 210 tys km
OLEJ wymiany oleju (co 30 tys. km lub 2 lata) producent zaleca olej syntetycznego 5W-30 ze specyfikacją VW 504.00.
Średnia (głosów: 11) | (8.8) |
Trwałość | 8.6/10 |
Utrzymanie | 9.0/10 |
Dynamika | 8.8/10 |